Copenhagen Muse

Copenhagen Muse lancerede deres første kollektion i efteråret 2019, som trak inspiration fra det skandinaviske gadebillede lavet i luksuriøse materialer.

Formål

Det overordnede formål var at udbrede kendskabet til Copenhagen Muse. Der skulle desuden formidles et stærkt budskab om skandinavisk identitet og ramme den målgruppe, som er stærkt repræsenteret i gadebillede. Det overordnede formål var, at skabe visuelt stærkt indhold, som Copenhagen Muse senere kunne gøre brug af.

Løsning

Det var essentielt at finde influencers, hvis æstetisk sans var i tråd med Copenhagen Muse identitet. På vegne af Copenhagen Muse identificerede vi først influencerne før vi tog kontakt. Dermed sikrede vi, at vi ramte den korrekte visuelle profil. Efter respons fra Copenhagen Muse, etablerede vi kontakten til godkendte influencers. Selve kampagnen varede 1 måned, hvor de skulle dele min. 2 post. De deltagende influencers kunne frit vælge mellem styles fra den nye kollektion.

Resultat

I kampagnen deltog 6 influencers, hvoraf 3 var fra Danmark, 1 fra Sverige og 2 fra Norge. I alt blev der delt 14 post og 6 stories (20 sammenlagt).

Målgruppe

Land

kommer snart

By

kommer snart

Alder

18 – 34 år

Kønsfordeling

Kvinder (63%)
Mænd (37%)

Afsluttende resultater

Engagement

4.602

Reach

26.207

Impressions

39.268