Copenhagen Muse

Copenhagen Muse lancerede deres første kollektion i efteråret 2019, som trak inspiration fra det skandinaviske gadebillede lavet i luksuriøse materialer.

Formål

Formålet var at øge og udbrede kendskabet til Copenhagen Muse, samt kreere stærkt visuelt indhold, som Copenhagen Muse kunne gøre brug af i senere marketingaktiviteter. 

Løsning

Det var essentielt at finde influencers, hvis æstetisk sans var i tråd med Copenhagen Muse identitet. For at finde de rigtige influencers, præsenterede vi dem til Copenhagen Muse, inden vi tog kontakt til dem, hvorved vi sikrede at ramme en visuel identitet for hver influencer, som Copenhagen Muse var tilfreds med. Efter feedback fra Copenhagen Muse tog vi kontakt til de influencers, som Copenhagen Muse havde godkendt. Kampagneperioden lød på 1 måned, hvor de skulle dele minimum 2 posts. De deltagende influencers kunne frit vælge mellem styles fra den nye kollektion, som de modtog gratis for at deltage i kampagnen. 

Resultat

I kampagnen deltog 6 influencers, hvoraf 3 var fra Danmark, 1 var fra Sverige og 2 var fra Norge. I alt blev der delt 14 posts og 6 stories. Copehagen Muse fik dermed adgang til 20 stykker indhold fra influencerne, som de kunne bruge i andre marketingaktiviteter.

Målgruppe

Land

United States (10,80%)
Sverige (6,37%)
Danmark (6,22%

By

New York (9,67%)
Gøteborg (5,37%)
København (4,25%) 

Alder

20 – 40 år

Kønsfordeling

Kvinder (63%)
Mænd (37%)

Afsluttende resultater

Engagement

4.602

Engagement rate

17,56%

Reach

26.207

Impressions

39.268