Coravin er det eneste vinbeskyttelsessystem, der giver mulighed for at hælde vin direkte fra flasken i glasset – uden at skulle trække proppen.

Kampagnens Formål

I oktober 2019 lancerede Coravin deres nye model, Model One Black, som skulle promoveres og introduceres til danskere i målgruppen. 

Denne kampagne var vores anden kampagne i samarbejde med Coravin.

Afsluttende nøgletal

ENGAGEMENTS

5.367

Engagement rate

10,24%

Unikke visninger 

52.387

Content

23 posts & 53 stories

Løsning

Kampagneperioden lød på en måned, hvor influencerne skulle dele minimum 2 billeder og 2 stories hver. De deltagende influencers var udvalgt på baggrund af deres målgruppe, med primært fokus på interesse for mad og vin, og naturligvis også deres formidlingsevner. 

Det blev vægtet højt, at de udvalgte influencers havde en naturlig interesse for vin, og afspejlede dette på deres profil, så indholdet var troværdigt og ikke forceret.

Resultat

I kampagnen deltog 11 influencers, hvoraf 4 var udvalgt som Coravin ambassadører, da de havde deltaget i den tidligere kampagne. 

I alt blev der delt 23 posts og 53 stories. Coravin fik dermed adgang til 76 stykker autentisk indhold, som de efterfølgende kunne benytte i andre marketingaktiviteter

Målgruppe

Land

Danmark (73,06%)

By

København (21,79%)
Århus (15,12%)

Alder

25 – 55+ år

Kønsfordeling

Kvinder (66%)
Mænd (34%)