Coravin

Coravin er det eneste vinbeskyttelsessystem, der giver mulighed for at hælde vin direkte fra flasken i glasset – uden at skulle trække proppen. Ved at bruge Coravin, så holder vinen sig frisk.

Formål

Vores første kampagne med Coravin handlede primært om at gøre danskerne bekendte med Coravin’s koncept og udbrede deres filosofi. I oktober 2019 lancerede Coravin deres nye model, One Black, og i den forbindelse ville de gerne genoptage samarbejdet og etablere en ny kampagne. Her var formålet at introducere den nye model.

Løsning

Kampagneperioden lød på 1 måned, hvor der skulle postes minimum 2 billeder og 2 stories per influencer. De deltagende influencers var udvalgt på baggrund af deres målgruppe, med primært fokus på relevante interesserer, samt hvor stærke deres formidlingsevner var. Her blev det vægtet højt, at de udvalgte influencers havde en interesse for vin, så indholdet var troværdigt og ikke forceret.

Resultat

I kampagnen deltog 11 influencers, hvoraf 4 var udvalgt som ambassadører fra tidligere kampagne. I alt blev der delt 23 post og 53 stories (76 sammenlagt). Her formåede hver enkelt influencer at formidle deres personlige oplevelse med Coravin.

Målgruppe

Land

Danmark (73,06%)

Alder

25 – 55 år

Kønsfordeling

Kvinder (66%)
Mænd (34%)

Afsluttende resultater 

Engagement

5.367

Reach

52.387

Impressions

68.747