Freequent er et skandinavisk brand, som er en del af den kendte modekoncern, Brands of Scandinavia, der står bag nogle af skandinaviens største fashion brands. 

Freequents vision er “style, fashion and passion”. De tilbyder moderigtigt tøj til kvinder og udbyder et ultimativt sortiment af cool og feminine styles.

Kampagnens Formål

Formålet med kampagnen var at udbrede kendskabet til Freequent blandt den yngre kvindelige målgruppe. Kampagnens omdrejningspunkt var Freequents sommerkollektion, som bestod af feminine styles med farverige print.

Afsluttende nøgletal

ENGAGEMENTS

9.682

Engagement rate

11,04%

Unikke visninger 

87.692

Content

37 posts & 31 stories

Løsning

De deltagende influencers skulle have en stærk visuel identitet, æstetisk sans og et smukt univers, der matchede Freequent. 

Vi gik efter influencers, som havde en klar linje i sin profil, da de skulle kunne kreere meget alsidigt indhold. Vi tilbød to forskellige løsninger til de udvalgte influencers: Den første løsning var 2 billeder og 1 giveaway. Den anden løsning var 1 billede, 1 giveaway og 2 stories. Baggrunden for dette skal findes i Freequents ønske om at få adgang til forskelligartet indhold, som de kunne benytte i andre marketingaktiviteter.

Resultat

I kampagnen deltog 14 influencers, som alle kreerede unikt indhold og viste Freequents alsidighed og store sortiment. 

Der blev delt 37 posts og 31 stories, hvilket gav Freequent adgang til hele 68 forskellige stykker indhold, der kunne benyttes i andre marketingaktiviteter efterfølgende.

Målgruppe

Land

Danmark (69,46%)

By

København (26,52%)

Alder

18 – 30 år

Kønsfordeling

Kvinder (68%)
Mænd (32%)