Freequent

Freequent er et skandinavisk brand, som er en del af den kendte modekoncern, Brands of Scandinavia, som blandt andet står bag nogle af skandinaviens største modemærker. Freequents mission er “Style, fashion and passion” og de tilbyder moderigtigt tøj til kvinder. De beskriver sig selv som værende udbyder af det ultimative sortiment af cool og feminine styles.

Formål

Formålet med kampagnen var at udbrede kendskabet til Freequent blandt den yngre kvindelige målgruppe. Kampagnens omdrejningspunkt var Freequents sommerkollektion, som bestod af feminine styles med farverige print.

Løsning

De deltagende influencers skulle have en stærk visuel identitet, æstetisk sans og et smukt univers, hvor Freequent kunne spejle sig selv i. Der var fuld tillid til, at de deltagende influencers kunne style og fremvise Freequent på bedste vis. Vi gik efter influencers, som havde en æstetisk og visuel profil, da de ville kunne kreere alsidigt indhold. Vi tilbød to forskellige løsninger til de udvalgte influencers; første var 2 billeder, 1 giveaway, anden var 1 billede, 1 giveaway og 2 stories. Baggrunden for dette skal findes i Freequents ønske om at få indhold, som de havde mulighed for at dele på deres egen profil, men samtidig sagde vores erfaring, at stories generer mere engagement og gør en virksomhed mere synlig.

Resultat

I kampagnen deltog 14 influencers, som alle kreerede alsidigt indhold og viste det alsidige element af Freequent. Det var generelt stærkt æstetisk indhold som blev udledt af kampagnen, hvilket gav Freequent en masse nyt indhold, som de kunne gøre brug af. Der blev delt 37 post og 31 stories (69 sammenlagt).

Målgruppe

Land

Danmark

By

København (26,52%)

Alder

18 – 30 år

Kønsfordeling

kommer snart

Afsluttende resultater

Engagement

9.682

Reach

87.692

Impressions

129.718