Le Creuset ønskede at ramme en bred målgruppe med denne kampagne. Det var fx vigtigt både at ramme personer, der kendte til og var interesserede i brandet i forvejen, men også at generere nysgerrighed og interesse blandt folk, som ikke nødvendigvis brugte eller kendte til deres produkter på forhånd. Derudover skulle kampagnen dække flere lande i norden.
Derfor fandt vi en række dygtige food influencers på Instagram fra både Norge, Sverige og Danmark. De kunne vise produkterne i brug på en engagerende og autentisk måde, til inspiration for deres følgere. Influencers talte til forskellige aldersgrupper, for at imødekomme Le Creusets ønske om at ramme to forskellige grupper.
Vi valgte at dele kampagnen op i 2 dele:
☝️ I første omgang aktiverede vi 21 influencers, som i løbet af november måned kreerede content, til Instagram, som havde fokus på slow cooking food.
✌️ I december måned blev der aktiveret 21 mere, som udelukkende skulle dele content om kampagnens juledel og vise deres følgere, hvordan madlavning kan være en essentiel del af juletiden.