Le Creuset er en fransk virksomhed, som blev stiftet tilbage i 1925 af Armog Desaegher og Octave Aubecq, som sammen skabte Le Creusets meget ikoniske støbejernsprodukter. Selvom Le Creuset i 2021 fyldte 96 år er det stadig et højt repræsenteret brand i moderne hjem verden over, som repræsenterer kvalitet og innovation.
Formål
Igennem de seneste år har vi lavet hele fire kampagner for Le Creuset, som har haft forskellige formål. En af dem har eksempelvis handlet om lanceringen af et helt nyt produkt, en anden om at skabe opmærksomhed omkring produkter i deres ikoniske røde farve. Af denne grund har det selvfølgelig været vigtigt at skræddersy unikke løsninger og finde influencers, som matcher de enkelte kampagner og deres budskaber perfekt.
I 2021 lavede vi en kampagne, som strakte sig over november og december måned. Her ønskede Le Creuset at aktivere nogle dygtige influencers, som skulle tale ind i to forskellige fortællinger. Den ene skulle handle om efteråret og slow cooking food og selvfølgelig om, hvordan Le Creusets produkter er perfekte til netop det. Den anden fortælling handlede om den søde juletid og her skulle influencerne dele nogle af deres egne juleopskrifter og traditioner og vise dem frem til deres følgere.
Afsluttende nøgletal
ENGAGEMENT
33.713
Engagement rate
4,77%
Unikke visninger
705.567
Content
120 posts & 502 stories
Løsning
Le Creuset ønskede at ramme en bred målgruppe med denne kampagne. Det var fx vigtigt både at ramme personer, der kendte til og var interesserede i brandet i forvejen, men også at generere nysgerrighed og interesse blandt folk, som ikke nødvendigvis brugte eller kendte til deres produkter på forhånd. Derudover skulle kampagnen dække flere lande i norden.
Derfor fandt vi en række dygtige food influencers på Instagram fra både Norge, Sverige og Danmark. De kunne vise produkterne i brug på en engagerende og autentisk måde, til inspiration for deres følgere. Influencers talte til forskellige aldersgrupper, for at imødekomme Le Creusets ønske om at ramme to forskellige grupper.
Vi valgte at dele kampagnen op i 2 dele:
☝️ I første omgang aktiverede vi 21 influencers, som i løbet af november måned kreerede content, til Instagram, som havde fokus på slow cooking food.
✌️ I december måned blev der aktiveret 21 mere, som udelukkende skulle dele content om kampagnens juledel og vise deres følgere, hvordan madlavning kan være en essentiel del af juletiden.
Resultat
Ved kampagnens afslutning havde de i alt 42 influencers, som deltog i kampagnen, skabt hele 120 posts og 502 stories!
Men det stopper ikke der! De skabte nemlig også et samlet reach på intet mindre end 705.992 (fordelt på likes, kommentarer og tap backs) og sikrede hele 2.691 unikke besøgende, til Le Creusets hjemmeside, i hver af de 3 lande.
Derudover fik Le Creuset adgang til alt det content, som influencerne havde skabt i kampagnen, så de kunne bruge det i deres fremtidige markedsføring.
Målgruppe
Land
Danmark
Sverige
Norge
Alder
20 – 45 år
Køn
Kvinder (79%)
Mænd (16%)