Markberg er et dansk brand, som producerer tasker af høj kvalitet. Brandet blev stiftet i 2008, med visionen om at tilbyde deres kunder et bredt sortiment af enkle og stilrene tasker, i et tidsløst design. De vægter kvalitet og bæredygtighed højt og bestræber sig på at skabe spændende designs, som deres kunder kan bruge mange år frem.

Formål

I foråret 2021 tog Markberg kontakt til os, da de ønskede vores hjælp til at fremme kendskabet til deres brand, i Sverige, ved hjælp af mikro og midi influencers. Formålet med kampagnen var at skabe opmærksomhed omkring, at brandet netop var blevet tilgængeligt, i den svenske butikskæde Åhlens.

Løsning

Vi besluttede at lade kampagnen forløbe over to måneder og aktivere i alt fire dygtige influencers, heraf to mikro influencers og to midi influencers. De fire influencers skulle hver især dele 1 post og 4 stories i perioden. 

De fik hver især lov til at vælge tre tasker, blandt et stort sortiment. Ved at lade dem vælge deres produkter selv, sikrede vi os at de styles de modtog, passede bedst muligt ind i netop deres univers og på den måde fremstod annonceringen af produkterne mere autentisk. Det var vigtigt for Markberg at det content, som blev produceret i kampagnen, havde fokus på æstetik og simplicitet. Dette havde vi selvfølgelig in mente, da vi screenede potentielle influencers til kampagnen. Derfor var det også kun naturligt at rette blikket mod fashion og lifestyle profiler, for at sikre et godt match med brandet.

For at skabe direkte opmærksomhed omkring lanceringen af Markbergs produkter hos Åhlens, bad vi også de fire influencers om at dele et unikt link til Åhlens hjemmeside og derigennem opfordre deres følgere til selv at besøge en af Åhlens butikker og erhverve sit en af Markbergs smukke styles.

Resultat

I løbet af kampagnens to måneder blev der i alt skabt 6 post og 25 stories, som sikrede i alt 40.476 unikke visninger! Derudover genererede de fire deltagende influencers i alt 362 unikke klik, til Åhlens hjemmeside.

Målgruppe

Land

Sverige (62%)

By

Stockholm (9,05%)

Gøteborg (2,66%)

Malmø (1,33%)

Alder

18 – 44 år

Kønsfordeling

Kvinder (68%)
Mænd (32%)

Afsluttende resultater

Engagements

2.519

Engagement rate

6,22%

Unikke visninger

40.476

Content

6 billeder og 25 videoer