Brandet Narciso Rodriguez blev grundlagt i 1997 af netop Narciso Rodriguez, da han præsenterede sin første linje i eget navn, under Milano fashion week. Brandet blev hurtigt kendt verden over for sine simple og elegante kollektioner, som har fokus på kvalitet og funktionalitet. Senere har Narciso Rodriguez udvidet med en række velkendte kvalitetsdufte, der går perfekt i spænd med det elegante univers.

Vi har gennem de seneste år lavet flere spændende kampagner for brandet, som alle har haft fokus på deres eksklusive dufte.

Kampagnens Formål

Formålet med denne kampagne, som vi lavede i efteråret 2021, var at sætte fokus på deres duft ‘For Her – Musc Noir’ og derudover, at få skabt noget stærkt og æstetisk indhold, som kunne øge kendskabsgraden til duften og brandet.

Afsluttende nøgletal

ENGAGEMENTS

15.969

Engagement rate

6,35%

Unikke visninger 

251.414

Content

39 posts & 162 stories

Løsning

I kampagnen blev der i alt aktiveret 33 dygtige influencers på Instagram, fordelt mellem mikro- og makroprofiler. 

Det var vigtigt for Narciso Rodriguez, at de deltagende influencers havde en stærk æstetisk sans, som stemte overens med brandets egen visuelle identitet. Gennem en god screening af profilerne og en god dialog og forventningsafstemning med influencerne, sikrede vi os, at kampagnens content levede op til brandets forventninger.

Resultat

Ved kampagnens afslutning havde de 33 influencers genereret hele 251.414 unikke visninger og opnået et samlet antal engagements på 15.969 (fordelt på likes, kommentarer og tap backs). Dertil havde de i alt skabt 39 posts, af høj kvalitet og hele 162 stories. 

Det er et resultat som både vi og kunden var meget glade for!

Målgruppe

Land

Danmark (53,06%)
USA (5,80%)
UK (2,80%)

By

København (12,82%)
Aarhus (5,76%)
Aalborg (2,33%) 

Alder

18 – 44 år

Kønsfordeling

Kvinder (55,78%)
Mænd (36,47%)