Egmont blev stiftet i år 1878 og har siden da opbygget en position som en af nordens absolut førende medievirksomheder. Egmont benytter nemlig teknologi, kreativitet og entreprenørskab til at skabe det bedste indhold på tværs af platforme.
Deres mission er at skabe og fortælle historier. Historiefortælling stimulerer fantasien, vækker nysgerrigheden, skaber nye idéer og er fundamentet for al læring og udvikling.
Kampagnens formål
Det overordnede formål med kampagnen var at skabe opmærksomhed og interesse for at give et blad i julegave med fokus på julegavekortet, som kunne købes gennem november og december. Derudover var det vigtigt at få fremvist Egmonts store udvalg af blade.
Der var altså fokus på autentisk indhold, trafik til landingssiden og konverteringer.
Afsluttende nøgletal
ENGAGEMENTS
4.521
Unikke visninger
490.882
Pris pr. 1.000 visninger (CPM)
DKK 57
Content
11 posts & 105 stories
Cost per order (kundens tal)
DKK 172
Visninger fra betalt annoncering
815.691
En todelt løsning
Vi aktiverede i alt 10 dygtige mikro influencers i kampagnen, som fra midt november til midt december skulle dele 1 reel og 3 storylines på Instagram. Rammen for reel’et var, at de skulle overraske en af deres nærmeste med et blad fra Egmonts sortiment i adventsgave. Samtidig skulle de opfordre deres følgere til at give dem, de holder af, et gavekort til deres yndlingsblad i julegave.
💡 For at optimere antallet af visninger og konverteringer, lavede vi en løsning, hvor 80% af budgettet gik til influencer marketing, mens de sidste 20% blev brugt på paid social annoncering (primært FB/IG retargeting). På den måde kunne Egmont bruge influencernes content til yderligere marketingaktivitet gennem andre kanaler.
Derfor var det også særligt vigtigt, at indholdet i de delte reels var i god kvalitet og i tråd med det budskab, som Egmont ønskede at få ud. Derfor blev alle reels sendt til godkendelse hos os inden deling.
Resultat
Der blev under kampagnen delt 11 posts og 105 stories, der gav hele 490.882 unikke visninger fra influencerne. Derudover var der hele 815.691 eksponeringer på paid social annoncering.
De betalte annoncer, der brugte influencernes content, performede bedre end de resterende annonceringer i kampagnen, da prisen pr. konvertering var den markant laveste (CPO = DKK 172).
💰 Det var altså billigere for Egmont at erhverve en ny kunde med de annoncer, hvor vi benyttede influencernes content.
Dette gjorde, at Egmont var meget tilfredse med både influencernes indsats og deres egen betalte annoncering. Overordnet set var den samlede kampagne en stor succes!
Målgruppe
Land
Danmark
By
Købehavn (27%)
Odense (6%)
Århus (5%)
Aalborg (4%)
Esbjerg (3%)
Alder
25-54 år
Kønsfordeling
Kvinder (77%)
Mænd (6%)