Egmont blev stiftet i år 1878 og har siden da opbygget en position som en af nordens absolut førende medievirksomheder. Egmont benytter nemlig teknologi, kreativitet og entreprenørskab til at skabe det bedste indhold på tværs af platforme.

Deres mission er at skabe og fortælle historier. Historiefortælling stimulerer fantasien, vækker nysgerrigheden, skaber nye idéer og er fundamentet for al læring og udvikling.

Formål

Det overordnede formål med kampagnen var at skabe opmærksomhed og interesse for at give et blad i julegave med fokus på julegavekortet, som kunne købes gennem november og december. Derudover var det vigtigt at få fremvist Egmonts store udvalg af blade.

Der var altså fokus på autentisk indhold, trafik til landingssiden og konverteringer.

Løsning

Vi aktiverede i alt 10 dygtige mikro influencers i kampagnen, som fra midt november til midt december skulle dele 1 reel og 3 storylines på Instagram. Rammen for reel’et var, at de skulle overraske en af deres nærmeste med et blad fra Egmonts sortiment i adventsgave. Samtidig skulle de opfordre deres følgere til at give dem, de holder af, et gavekort til deres yndlingsblad i julegave.

For at optimere antallet af visninger og konverteringer, lavede vi en løsning, hvor 80% af budgettet gik til influencer marketing, mens de sidste 20% blev brugt på paid social annoncering (primært FB/IG retargeting). På den måde kunne Egmont bruge influencernes content til yderligere marketingaktivitet gennem andre kanaler.

Derfor var det også særligt vigtigt, at indholdet i de delte reels var i god kvalitet og i tråd med det budskab, som Egmont ønskede at få ud. Derfor blev alle reels sendt til godkendelse hos os inden deling.

Resultat

Der blev under kampagnen delt 11 posts og 105 stories, der gav hele 490.882 unikke visninger. De betalte annoncer, der brugte influencernes content performede bedre end de resterende annonceringer i kampagnen, da prisen pr. konvertering var væsentligt lavere. Det var altså billigere for Egmont at erhverve en ny kunde med de annoncer, hvor vi benyttede influencernes content. 

Dette gjorde, at Egmont var meget tilfredse med både influencernes indsats og deres egen betalte annoncering. Overordnet set var den samlede kampagne en stor succes!

Målgruppe

Land

Danmark

By

Købehavn (27%)

Odense (6%)

Århus (5%)

Aalborg (4%)

Esbjerg (3%)

Alder

25-54 år

Kønsfordeling

Kvinder (77%)
Mænd (6%)

Afsluttende resultater

Engagements

4.521

Unikke visninger

490.882

Pris pr. 1.000 visninger (CPM)

DKK 57

Content

11 posts & 105 stories