Hvorfor vælge influencer marketing?
Influencer marketing er ikke noget nyt begreb, men er inden for de sidste år blevet mere udbredt og anerkendt. Der findes forskellige typer influencers alt efter hvor mange følgere de har på sociale medier. Mikro influencers har mellem 1.000 – 20.000 følgere estimeret ud fra danske standarder.
Ved at vælge mikro influencer marketing rammer dine kampagner din målgruppe med større effekt. Fordelen ved at bruge mikro influencers er, at de kommunikerer i øjenhøjde med deres følgere og derfor har større påvirkningskraft. De er autentiske, troværdige og langt mere omkostningseffektive, hvilket også betyder, at du har muligheden for at samarbejde med flere influencers på din kampagne!
Fordele ved mikro influencer marketing
Troværdige og autentiske
Mikro influencers er ganske almindelige mennesker som du og jeg. De er ikke kendte mennesker, som ingen kan relatere til. Det betyder, at deres anbefalinger anses som mere autentiske og troværdige, og det vil afspejle sig i din virksomhed.
Præcis målgruppe
Der er større sandsynlighed for, at du rammer den ønskede målgruppe, hvis du gør brug af mikro influencers, fordi de har lokal indflydelse og en meget mere præcis målgruppe. Du bliver altså mere sikker på at ramme din specifikke målgruppe.
Højere engagement rate
Vores analysesystemer viser, at influencers med under 20.000 følgere har en højere engagement rate. Det betyder, at en væsentligt højere procentdel af følgerne engagerer sig i influencerens indhold.
Hvem er Inmix?
Inmix er et datadrevet marketingbureau, som er specialiseret i mikro influencer marketing. Vi ønsker at skabe relationer mellem virksomheder og influencers på sociale medier og har til dags dato udført over 150 succesfulde kampagner for en række danske og europæiske virksomheder.
Med et netværk på mere end 4.000 influencers er vi blandt de bedste i branchen til at opbygge stærke samarbejder med troværdige og autentiske influencers, som ikke tyr til at købe følgere. Vi vil udskifte traditionel marketing med engagerende og autentisk indhold én kampagne ad gangen.
Inmix består af et ungt team, der deler en stærk interesse for marketing og kommunikation og alle er drevet af at yde den bedste service til vores kunder. Derfor er vi med dig hele vejen for at sikre, at vi altid leverer succesfulde kampagner af den højeste kvalitet.
For os er hver kampagne individuel og vi skræddersyer kampagnerne efter dine behov, ønsker og målgruppe.
Vores ekspertise områder
Awareness
Vi skaber opmærksomhed omkring din virksomhed og promoverer den på sociale medier. Vores influencers er de bedste historiefortællere.
Content Creation
Vi finder influencers med en stærk æstetisk sans, som er i overensstemmelse med jeres visuelle udtryk. Du kan benytte alt indholdet, som influencerne skaber i din kampagne.
Flere følgere
Vi hjælper din virksomhed med at få flere følgere på på de sociale medier. Det gør vi ved at lade influencerne opfordre deres publikum til at følge din virksomhedsprofil.
Vores proces
Step 1
Vi skaber kampagnen i samarbejde med dig. Kontakt os, så vi kan planlægge et møde, der passer din virksomhed. Her besvarer vi dine spørgsmål og giver et oplæg på en kampagne med udgangspunkt i dine ønsker.
Step 2
Efter opstartsmødet vil vi udarbejde et skræddersyet kampagneoplæg. Få dage senere vil det være klar til din godkendelse og rettelser. Her præsenterer vi blandt andet eksempler på mikro influencers, der matcher din målgruppe.
Step 3
Først når du godkender oplægget, begynder vi at udvælge influencer kandidater til kampagnen. Vi præsenterer kandidaterne for dig, så du altid har mulighed for at vælge de influencers, som du bedst kan lide. Dermed sikrer vi, at du altid er tilfreds med de influencers, der aktiveres i din kampagne.
Step 4
Afvent kampagnens resultater, mens vi faciliterer kampagnen. Vi holder dig løbende opdateret undervejs og deler influencernes indhold med dig, så du kan benytte det i andre sammenhænge, mens det er relevant. Dermed garanterer vi, at kampagnen lever op til dine målsætninger.
Step 5
Når kampagnen er afsluttet, leverer vi en komplet rapport, som danner et konkret overblik over kampagnens resultater. Her måler vi blandt andet reach, engagement og impressions. Rapporten præsenteres på et afsluttende evalueringsmøde, hvor vi også diskuterer, hvorledes du vil fortsætte samarbejdet med Inmix.