@heimatbaum for Sofacompany

Hvorfor vælge influencer marketing?

Influencer marketing er ikke noget nyt begreb, men er inden for de sidste år blevet mere udbredt og anerkendt. Der findes forskellige typer influencers alt efter hvor mange følgere de har på sociale medier. Mikro influencers har mellem 1.000 – 20.000 følgere estimeret ud fra danske standarder. 

Ved at vælge mikro influencer marketing rammer dine kampagner din målgruppe med større effekt. Fordelen ved at bruge mikro influencers er, at de kommunikerer i øjenhøjde med deres følgere og derfor har større påvirkningskraft. De er autentiske, troværdige og langt mere omkostningseffektive, så du vil have muligheden for at samarbejde med flere influencers på én kampagne.

Fordele ved mikro influencer marketing

Troværdige og autentiske

Mikro influencers er ganske almindelige mennesker som du og jeg. De er ikke kendte mennesker, som ingen kan relatere til. Det betyder, at deres anbefalinger anses som mere autentiske og troværdige, og det vil afspejle sig i din virksomhed. 

Segmenteret målgruppe

Der er større sandsynlighed for, at du rammer den ønskede målgruppe, hvis du gør brug af mikro influencers, fordi de har lokal indflydelse og en meget segmenteret følgerskare.

Højere engagement rate

Vores analysesystemer viser, at influencers med under 20.000 følgere har en højere engagement rate. Det betyder, at en væsentligt højere procentdel af følgerne engagerer sig i influencerens indhold.  

Hvem er Inmix?

Inmix er et datadrevet marketingbureau, som er specialiseret i mikro influencer marketing. Vi ønsker at skabe relationer mellem virksomheder og influencers på sociale medier og har til dags dato udført over 100 succesfulde kampagner for en række danske og europæiske virksomheder.

Med et netværk på mere end 2.000 tilmeldte influencers er vi blandt de bedste i branchen til at opbygge stærke samarbejder med troværdige og autentiske influencers, som ikke tyr til at købe følgere. Vi vil udskifte traditionel marketing med engagerende og autentisk indhold én kampagne ad gangen. 

Inmix består af et ungt team, som deler en stærk interesse for marketing og kommunikation, hvor vi er drevet af at yde den bedste service. Derfor er vi med dig hele vejen for at sikre, at vi leverer den højeste kvalitet.

For os er hver kampagne individuel, og vi skræddersyer kampagnerne efter dine behov, ønsker og målgruppe.

ian-keefe-zeh5pg_7H1g-unsplash

Vores ekspertise områder

Brand Awareness

Vi skaber opmærksomhed om din virksomhed og promoverer den på sociale medier. Vores influencers er de bedste historiefortællere.

Content Creation

Vi finder influencers med stærk æstetisk sans, som er i overensstemmelse med jeres visuelle udtryk. Du kan benytte alt indholdet, som influencerne skaber i din kampagne.

Event / Launch

Vi finder influencers med den helt korrekte målgruppe, så I kan sprede budskabet om ny produktlancering eller få flere deltagere til jeres event.

Vores proces

kontakt

Step 1

Vi skaber kampagnen i samarbejde med dig. Kontakt os, så vi kan planlægge et møde, der passer din virksomhed. Her besvarer vi dine spørgsmål og giver et oplæg på en kampagne med udgangspunkt i dine ønsker.

rapport2

Step 2

Efter opstartsmødet vil vi udarbejde et skræddersyet kampagneoplæg. Få dage senere vil det være klar til din godkendelse og rettelser. Her præsenterer vi blandt andet eksempler på mikro influencers, der matcher din målgruppe.

kontrol

Step 3

Først når du godkender oplægget, begynder vi at udvælge og kontakte influencer kandidater til kampagnen. Vi præsenterer løbende kandidaterne for dig, så du har mulighed for at godkende kandidaterne. Vi fortsætter med at præsentere dig for nye kandidater, indtil vi opnår det aftalte antal, og du er fuldkommen tilfreds.

statistik

Step 4

Afvent kampagnens resultater, mens vi faciliterer kampagnen. Vi holder dig løbende opdateret undervejs og deler influencernes indhold med dig, så du kan benytte dette i andre sammenhænge, mens det er relevant. Dermed garanterer vi, at kampagnen lever op til dine målsætninger.

rapport

Step 5

Når kampagnen er afsluttet leverer vi en komplet rapport, som danner et konkret overblik over kampagnens resultater. Her måler vi blandt andet reach, engagement og impressions. Rapporten præsenteres på et afsluttende evalueringsmøde, hvor vi også taler med dig om, hvorledes du vil fortsætte samarbejdet med Inmix.

Følg med her

Modtag nyheder om vores seneste kampagner, markedstrends og tips til influencer markedsføring. Vi vil desuden holde dig opdateret om tilbud og interne nyheder.