MovieStarPlanet er et online spil, som har mere end 18 millioner aktive brugere på international plan. MovieStarPlanet leverer et inspirerende, sjovt og kreativt netværk til børn og unge. Med spillet får du din egen unikke avatar, som du kan indrette et hjem til, klæde på, lave små film sammen med skuespillere, skabe musik, optjene penge og opnå VIP status. Som barn eller ung får man, gennem spillet, muligheden for at skabe et sammenhold og et netværk på en ansvarlig måde, der beskytter ens digitale sikkerhed.

Formål

Kampagnens formål var at styrke kendskabet til MovieStarPlanet og deres nye version af spillet, nemlig MovieStarPlanet2, gennem kreativt content på TikTok. Der var i alt 5 influencers med i kampagnen, som alle henvendte sig til en dansk målgruppe, da det var dette marked, som MovieStarPlanet gerne ville have fokus på. Foruden målsætningen om at øge kendskabsgraden til spillet, så ville MovieStarPlanet også gerne generere flere installs til spillet.

Løsning

Vi besluttede, i samarbejde med MovieStarPlanet, at eksekvere kampagnen på TikTok, da de fleste af MovieStarPlanets brugere er meget unge. Derfor valgte vi at indgå samarbejder med 5 dygtige influencers, som var mellem 15-18 år, da det var vigtigt for MovieStarPlanet og kampagnens succes, at de talte til netop en ung målgruppe. Kampagnen var aktiv i en måned og i løbet af denne skulle de 5 deltagende influencers hver især dele 2 TikTok videoer hver. 

For at sørge for, at det producerede content i kampagnen blev så autentisk som muligt var det vigtigt for os, at de 5 influencers fik mulighed for selv at forme de videoer, som de delte. Dette betød også at vi ved kampagnens afslutning stod tilbage med noget content, som var meget kreativt og legende og som virkelig indkapslede MovieStarPlanets sjove univers.

Resultat

I løbet af den måned kampagnen varede, skabte de 5 influencers i alt 9 kreative videoer på TikTok. Deres content nåede i alt ud til hele 102.798 personer, hvilket sikrede en engagement på 11.246 (fordelt på likes og kommentarer) hvilket er et resultat, som vi er meget glade og stolte over! Derudover genererede de 5 influencers en masse nye installs af spillet, hvilket blandt andet skyldes deres store engagement overfor deres følgere, da flere af dem direkte opfordrede følgerne til at gå ind og spille spillet med dem.

Målgruppe

Land

Danmark (64,55%)

Alder

13-24 år

Kønsfordeling

Kvinder (74%)
Mænd (26%)

Afsluttende resultater 

Engagement

11.246

Engagement rate

18,05%

Unikke visninger

102.798

Content

9 videoer