MovieStarPlanet er et online spil, som har mere end 18 millioner aktive brugere på international plan. MovieStarPlanet leverer et inspirerende, sjovt og kreativt netværk til børn og unge. 

I spillet får du din egen unikke avatar, som du kan indrette et hjem til, klæde på, lave små film sammen med skuespillere, skabe musik, optjene penge og opnå VIP status. 

Som barn eller ung får man gennem spillet muligheden for at skabe et sammenhold og et netværk på en ansvarlig måde, der beskytter digital sikkerhed.

Kampagnens Formål

Kampagnens formål var at styrke kendskabet til MovieStarPlanet og deres nye version af spillet, nemlig MovieStarPlanet2, gennem kreativt content på TikTok. 

Foruden målsætningen om at øge kendskabsgraden til spillet, så ville MovieStarPlanet også gerne generere flere installs til spillet.

Afsluttende nøgletal

ENGAGEMENTS

11.246

Engagement rate

18,05 %

Unikke visninger 

102.798

Content

9 videoer

En TikTok-Løsning

For at ramme den unge målgruppe bedst muligt, blev kampagnen eksekveret på TikTok. Derfor aktiverede vi 5 dygtige TikTok-influencers, som var mellem 15-18 år. Det var nemlig vigtigt for MovieStarPlanet og kampagnens succes, at de talte direkte til en ung målgruppe. 

Kampagnen var aktiv i en måned og i løbet af denne skulle influencerene hver især dele 2 TikTok-videoer. 

For at sikre, at det kampagnens content blev så autentisk som muligt, fik influencerne mulighed for selv at forme de videoer, som de delte. 

På den måde fik MovieStarPlanet ved kampagnens afslutning noget kreativt og legende content, som virkelig indkapslede deres sjove univers.

Resultat

I løbet af den måned kampagnen varede, skabte de 5 influencers i alt 9 kreative videoer på TikTok. 

Deres content nåede ud til hele 102.798 personer, hvilket sikrede en engagement på 11.246 (fordelt på likes og kommentarer). 

Det resultat er vi meget glade og stolte over! 

Derudover genererede de 5 influencers en masse nye installs af spillet, hvilket blandt andet skyldes det store engagement med deres følgere, da flere af dem direkte opfordrede følgerne til at gå ind og spille spillet med dem.

Målgruppe

Land

Danmark (64,55%)

Alder

13-24 år

Kønsfordeling

Kvinder (74%)
Mænd (26%)