Vi aktiverede i alt 17 dygtige mikro influencers på Instagram, som var fordelt i hver af landets 5 regioner. Vi besluttede at lave en meget afgrænset kampagneperiode, fra d. 1/11 – 16/11, hvor valget fandt sted – på den måde kunne vi koncentrere eksponeringen så tæt på valget som muligt.
På baggrund af vores erfaringer med forskellige typer af content, vurderede vi, at det bedste resultat ville komme gennem stories. Netop i dette tilfælde var det enormt vigtigt, at influencernes indhold var så personligt som muligt. Derfor gav det også bedst mening at lade dem tale direkte til deres respektive følgere med stories.
For at sikre, at influencernes content blev deres helt eget, sørgede vi også for at de selv valgte, hvilke af Danske Regioners overordnede emner / budskaber de gerne ville tale om. For en af dem gav det måske mening at tale om akutberedskabet, for en anden om psykiatrien og for en tredje om klimaet. Og netop det ville vi gerne give plads til.
Foruden mikro influencers, indgik vi også et samarbejde med to makro profiler, nemlig Martin Johannes Larsen og Daniel Hoffe (Jyden) som hver især taler til netop den målgruppe, som kampagnen skulle ramme. Grunden til at vi hev fat i netop de to personer skyldes, at regionerne ønskede, at der blev produceret noget anderledes og humoristisk content, som kunne opfordre de unge til at stemme på en sjovere måde.