Vi aktiverede i alt 17 dygtige mikro influencers, på Instagram, som var fordelt i hver af landets 5 regioner. Vi besluttede at lave en meget afgrænset kampagneperiode, fra d. 1/11 til og med d. 16/11, hvor valget fandt sted. Grunden til dette var, at vi ønskede en meget koncentreret eksponering, som lå så tæt på valget som muligt.
Da formålet med kampagnen var at få flere unge mennesker til at stemme til regionsvalget, var det selvfølgelig vigtigt for os, at de deltagende influencers talte til netop denne målgruppe. Dette sikrede vi gennem en grundig screening af alle de profiler, som vi tog kontakt til.
Vi vurderede at vi ville opnå det bedste resultat på kampagnen, hvis influencerne udelukkende delte stories. Den beslutning tog vi, på baggrund af vores erfaringer med forskellige typer af content – og i netop dette tilfælde var det enormt vigtigt, at influencernes indhold var så personligt som muligt. Derfor gav det også bedst mening at lade dem tale direkte til deres respektive følgere med stories.
For at sikre, at influencernes content blev deres helt eget, sørgede vi også for at de selv valgte, hvilke af Danske Regioners overordnede emner / budskaber de gerne ville tale om. For en af dem gav det måske mening at tale om akutberedskabet, for en anden om psykiatrien og for en tredje om klimaet. Og netop det ville vi gerne give plads til.
Foruden mikro influencers, så indgik vi også et samarbejde med to makro profiler, nemlig Martin Johannes Larsen og Daniel Hoffe (Jyden) som hver især taler til netop den målgruppe, som kampagnen skulle ramme. Grunden til at vi hev fat i netop de to personer skyldes at regionerne ønskede, at der blev produceret noget anderledes og humoristisk content, som kunne opfordre de unge til at stemme på en mere morsom måde.