Cphbusiness er Danmarks største erhvervsakademi, som udbyder danske og internationale videregående uddannelser. 

Uddannelserne er fleksible og skaber værdi for både studerende og erhvervslivet, da de kan studeres på fuldtid og deltid.

Kampagnens Formål

Med denne kampagne var det primære formål at sætte fokus på Cphbusiness’ udannnelser, ansøgningsfristerne og deres åbent hus-arrangementer.

Afsluttende nøgletal

ENGAGEMENTS

1.547

Engagement rate

12,56%

Unikke visninger 

12.320

Content

5 posts & 16 stories

Løsning

Cphbusiness ønskede, at de deltagende influencers var nuværende eller tidligere studerende på en af Cphbusiness’ institutioner. Der skulle fokuseres på de forskellige uddannelsesmuligheder, og derfor var det nødvendigt, at influencerne allerede havde et indgående kendskab til Cphbusiness. 

Influencerne skulle ikke kun dele praktisk information, men også fortælle om deres egne erfaringer og oplevelser. 

Kampagnen med Cphbusiness er et kontinuerligt samarbejde, hvor hver kampagne indeholder 4-5 dygtige influencers, som er studerende på Cphbusiness. Disse influencers deler minimum 1 post og 2 stories eller 4 informative billedsekvenser.

Resultat

I den seneste kampagne, som foregik i februar 2020, deltog 5 influencers, der i alt delte 5 posts og 16 stories. 

Influencerne skabte dermed 21 stykker autentisk indhold, som Cphbusiness kan benytte i andre marketingaktiviteter.

Målgruppe

Land

Danmark (74,31%)

By

København (40,68%)

Alder

20 – 28 år

Kønsfordeling

Mænd (52%)
Kvinde (48%)