DAY ET

DAY ET var tidligere en del af DAY Birger et Mikkelsen, men løsrev sig i 2019, hvor de i dag står på egne ben som en selvstændig virksomhed.

Formål

Formålet med kampagnen var at skabe øget kendskab på international plan til det nye selvstændige DAY ET brand. Herunder skulle kampagnen udlede inspirerende og æstetisk appellerende indhold, som DAY ET kunne gøre brug af i andre marketingaktiviteter. 

Løsning

Kampagneperioden lød på 2 måneder, hvor influencerne skulle poste minimum 2 posts og 2 stories. Billederne skulle være i høj kvalitet og formidle diversitet og god smag. Det var essentielt, at de deltagende influencers havde en æstetisk profil, der var i overensstemmelse med DAY ET’s visuelle identitet. Influencerne modtog 3 valgfrie styles fra DAY ET’s AW19 og WN19 kollektion. Virksomheden havde på forhånd udvalgt hvilke styles, som de gerne ville sætte fokus på. 

Resultat

I kampagnen deltog 20 influencers, heraf var 10 fra Danmark og 10 fra Norge. Influencerne delte i alt 48 posts og 73 stories, hvilket gav DAY ET 123 stykker æstetisk indhold, som de kunne benytte i andre marketingaktiviteter efterfølgende.

Målgruppe

Land

Danmark (41,45%)
Norge (38,21%)

By

København (16,75%)
Oslo (14,29%)

Alder

20 – 34 år

Kønsfordeling

Kvinder (66%)
Mænd (34%)

Afsluttende resultater

Engagement

14.862

Engagement Rate

14,11%

Reach

105.522

Impressions

145.157