DAY ET var tidligere en del af DAY Birger et Mikkelsen, men løsrev sig i 2019, hvor de i dag står på egne ben som en selvstændig virksomhed.

Kampagnens Formål

Formålet med kampagnen var at skabe øget kendskab på international plan til det nye selvstændige DAY ET-brand. 

Herunder skulle kampagnen udlede inspirerende og æstetisk appellerende indhold, som DAY ET kunne gøre brug af i andre marketingaktiviteter. 

Afsluttende nøgletal

ENGAGEMENTS

14.862

Engagement rate

14,11%

Unikke visninger 

105.522

Content

48 posts & 73 stories

Løsning

Kampagneperioden løb over 2 måneder, hvor influencerne skulle poste minimum 2 posts og 2 stories. Billederne skulle være i høj kvalitet og formidle diversitet og god smag. 

Det var essentielt, at de deltagende influencers havde en æstetisk profil, der var i overensstemmelse med DAY ET’s visuelle identitet. Influencerne modtog 3 valgfrie styles fra DAY ET’s AW19 og WN19 kollektion. Virksomheden havde på forhånd udvalgt hvilke styles, som de gerne ville sætte fokus på. 

Resultat

I kampagnen deltog 20 influencers, heraf var 10 fra Danmark og 10 fra Norge. 

Influencerne delte i alt 48 posts og 73 stories, hvilket gav DAY ET 123 stykker æstetisk indhold, som de kunne benytte i andre marketingaktiviteter efterfølgende.

Målgruppe

Land

Danmark (41,45%)
Norge (38,21%)

By

København (16,75%)
Oslo (14,29%)

Alder

20 – 34 år

Kønsfordeling

Kvinder (66%)
Mænd (34%)