DAY ET

DAY ET var tidligere en del af DAY Birger et Mikkelsen, men løsrev sig fra mærket i 2019, og står i dag på egen fødder. Brandet ønskede et øget kendskab på internationalt plan, og på daværende tidspunkt var der et stort fokus på at afdække DAY ET’s fulde potentiale på internationalt plan.

Formål

Formålet med kampagnen var at sætte fokus på, at DAY ET var gået hen og blevet et selvstændigt mærke, samt fokusere på mærkets diversitet. Kampagnen skulle desuden udlede inspirerende billeder og indhold, samt øge kendskabet til DAY ET.

Løsning

Kampagneperioden lød på 2 måneder, hvor de skulle poste minimum 2 post og 2 stories. Derudover skulle billederne være i høj kvalitet, formidle diversitet og god smag. For deres deltagelse, modtog influencerne 3 valgfrie styles fra DAY ET’s AW19 og WN19 kollektion. DAY ET udvalgte de styles, som de gerne ville have, at kampagnen skulle fokusere på. Eftersom formålet var at udlede visuelt indhold, som DAY ET kunne gøre brug af, var det nødvendigt, at influencerne havde en æstetisk sans og visuel profil, som var i overensstemmelse med DAY ET.

Resultat

I kampagnen deltog 20 influencers, heraf var 10 fra Danmark og 10 fra Norge. Kampagnen resulterede i 48 post og 73 stories (121 sammenlagt), hvor hver influencer formåede at kreere æstetisk indhold.

Målgruppe

Land

Danmark (41,45%)
Norge (38,21%)

By

København
Oslo
Århus
Bergen
London

Alder

20 – 34 år

Kønsfordeling

Kvinder (66%)
Mænd (34%)

Afsluttende resultater

Engagement

14.862

Reach

105.522

Impressions

145.157