Siden 2016 har GreenMobility tilbudt en attraktiv car sharing service, der gør transport nemt, bekvemt og billigt for deres brugere. Deres elbiler findes rundt omkring i København og i mange andre europæiske storbyer!

Formål


GreenMobility tog kontakt til os, da de gerne ville have hjælp til at lave en influencer kampagne, der havde fokus på budskabet “Din by, din bil” og skabe opmærksomhed omkring GreenMobility og deres smarte service!

Det var vigtigt for GreenMobility at influencerne kreerede content, hvor de viste deres følgere, hvordan man kan bruge Green Mobilitys biler til at lette hverdagen og til at skabe oplevelser og minder, ved eksempelvis at tage en køretur ud af byen, besøge sin familie eller noget helt tredje!

Løsning

Vi aktiverede i alt 15 dygtige mikro influencers i kampagnen, som i løbet af en måned skulle dele 1 post og 2 storylines med deres følgere på Instagram. For at sikre, at kampagnens content blev så naturligt som muligt, lod vi det også være op til influencerne selv, hvordan de ville sammensætte deres content og hvilke ting de gerne ville benytte bilen til. Nogle af dem valgte at tage en tur på picnic i det fri, andre at hoppe i en af GreenMobilitys biler på vej hjem fra lufthavnen. Dette betød også at der blev skabt en masse forskelligartet content, som netop indkapslede budskabet “Din by, din bil” som jo var hele rammen for kampagnen!

GreenMobility ville selvfølgelig også gerne have at kampagnen skabte flere brugere til deres service. Derfor besluttede vi, i samarbejde med GreenMobility, at influencerne skulle dele en unik kode med deres følgere, som gav dem mulighed for at få 30 minutters gratis brug af en af deres biler.

Resultat

Da vi ramte kampagnens afslutning havde de 15 deltagende influencers skabt i alt 17 unikke post og delt 140 stories med deres i alt 136.637 følgere. GreenMobility modtog selvfølgelig alle post og stories efterfølgende, så de kunne bruge det i deres fremtidige markedsføring.

Målgruppe

Land

Danmark (66,53%)

Alder

18 – 45 år

Alder

Kvinder (60%)
Mænd (29%)

Afsluttende resultater 

Engagement

16.442

Engagement rate

6,89%

Unikke visninger

238.726

Content

17 billeder og 140 videoklip