Siden 2016 har GreenMobility tilbudt en attraktiv car sharing service, der gør transport nemt, bekvemt og billigt for deres brugere. Deres elbiler findes rundt omkring i København og i mange andre europæiske storbyer.
Kampagnens formål
GreenMobility tog kontakt til os, da de gerne ville have hjælp til at lave en influencer kampagne, der havde fokus på budskabet “Din by, din bil” og skabe opmærksomhed omkring GreenMobility og deres smarte service.
Det var vigtigt for GreenMobility at influencerne lavede content, hvor de viste deres følgere, hvordan man kan bruge GreenMobilitys biler til at lette hverdagen og til at skabe oplevelser og minder, ved eksempelvis at tage en køretur ud af byen, besøge sin familie eller noget helt tredje!
Afsluttende nøgletal
ENGAGEMENTS
16.442
Engagement rate
6,89%
Unikke visninger
238.726
Content
17 posts & 140 stories
Løsning
Vi aktiverede i alt 15 dygtige mikro influencers i kampagnen, som i løbet af en måned skulle dele 1 post og 2 storylines med deres følgere på Instagram. For at sikre, at kampagnens content blev så naturligt som muligt, lod vi det også være op til influencerne selv, hvordan de ville sammensætte deres content og hvilke ting de gerne ville benytte bilen til. Nogle af dem valgte at tage en tur på picnic i det fri, andre at hoppe i en af GreenMobilitys biler på vej hjem fra lufthavnen.
Dette betød, at der blev skabt en masse forskelligartet content, som netop indkapslede budskabet “Din by, din bil” 🚗
GreenMobility ville også gerne have, at kampagnen skabte flere brugere til deres service. Derfor fik influencerne en unik kode, som de skulle med deres følgere, som gav dem mulighed for at få 30 minutters gratis brug af en af deres biler.
Resultat
Da vi ramte kampagnens afslutning havde de 15 deltagende influencers skabt i alt 17 unikke post og delt 140 stories med deres i alt 136.637 følgere.
GreenMobility modtog selvfølgelig alle post og stories efterfølgende, så de kunne bruge det i deres fremtidige markedsføring.
Målgruppe
Land
Danmark (66,53%)
Alder
18 – 45 år
Kønsfordeling
Kvinder (60%)
Mænd (29%)