LEGO House er, kort sagt, verdens bedste legeaftale! LEGO House, også kaldet “Home of the Brick” er det ultimative oplevelseshus i legoklodsens hjemby Billund. Det byder på sjov for legebørn i alle aldre, der har lyst til at udfolde sig kreativt og udforske legoklodsens uendelige muligheder for leg og læring!
Samarbejdets Formål
Siden sommeren 2021 har vi været så heldige at have et fast samarbejde med LEGO House. Vi har siden da kørt løbende kampagner, hvor vi har fået en række dygtige influencers, fra Danmark og Tyskland, til at besøge LEGO House og vise deres spændende univers frem.
Kampagnernes fokus har varieret, alt afhængigt af hvad LEGO House har ønsket at fremhæve. Nogle kampagner har haft fokus på bestemte sæsonbaserede aktiviteter, som eksempelvis til Halloween, hvor huset var pyntet uhyggeligt flot op eller til jul, hvor det var muligt at bygge sine egne julestjerner eller lave sin egen jule (lego)film.
I februar 2022 kørte vi en kampagne, i forbindelse med åbningen af deres helt nye legeområde “Moodmixer”, som er det første nye aktivitetsområde siden LEGO House åbnede i 2017. Her bygger man sin helt egen figur, som digitaliseres og derefter interagerer og danser rundt med de andre besøgendes unikke figurer.
Afsluttende nøgletal
ENGAGEMENTS
10.971
Engagement rate
4,85 %
Unikke visninger
226.117
Content
15 posts & 113 stories
Løsning
Da det nye legeområde handler om interaktion, dans og bevægelse, var det LEGO Houses ønske at samarbejde med nogle influencers, som var kreative eller musiske. Så vi fandt selvfølgelig nogle gode influencers, hvis Instagram-profiler netop strålede af kreativitet og leg.
Samtidig var det vigtigt at nå så bredt ud som muligt, da målgruppen for disse kampagner spænder vidt. Grunden til dette er selvfølgelig, at LEGO House både er et oplagt sted for børn og voksne, for forældre, bedsteforældre og gode venner. Og dette skulle også gerne afspejle sig i den målgruppe, som de respektive profiler talte til.
Resultat
Vi endte med at aktivere i alt 7 dygtige influencers, som hver især besøgte LEGO House sammen med deres kære, i forbindelse med åbningen af “Moodmixer”. Ved kampagnens afslutning havde de tilsammen produceret hele 15 posts og 113 stories.
For at sikre, at LEGO House fik mest muligt ud af kampagnen efterfølgende, sørgede vi for, at de modtog alt content i original kvalitet, så de kunne bruge det i deres fremtidige markedsføring.
Målgruppe
Land
Danmark (84,85%)
Sverige (2,53%)
Norge (2,51%)
By
København (14,75%)
Odense (3,59%)
Aarhus (3,45%)
Aalborg (3,14%)
Alder
25 – 65 år
Alder
Kvinder (82%)
Mænd (15%)