LEGO House er, kort sagt, verdens bedste legeaftale! LEGO House, også kaldet “Home of the Brick” er det ultimative oplevelseshus i legoklodsens hjemby Billund. Det byder på sjov for legebørn i alle aldre, der har lyst til at udfolde sig kreativt og udforske legoklodsens uendelige muligheder for leg og læring!

Formål

Siden sommeren 2021 har vi været så heldige at have et fast samarbejde med LEGO House. Vi har siden da kørt løbende kampagner, hvor vi har fået en række dygtige influencers, fra Danmark og Tyskland, til at besøge LEGO House og vise deres spændende univers frem.

Kampagnernes fokus har varieret, alt afhængigt af hvad LEGO House har ønsket at fremhæve. Nogle kampagner har haft fokus på bestemte sæsonbaserede aktiviteter, som eksempelvis til Halloween, hvor huset var pyntet uhyggeligt flot op eller til jul, hvor det var muligt at bygge sine egne julestjerner eller lave sin egen jule (lego)film. 

I februar 2022 kørte vi en kampagne, i forbindelse med åbningen af deres helt nye legeområde “Moodmixer”, som er det første nye aktivitetsområde siden LEGO House åbnede i 2017. Her bygger man sin helt egen figur, som digitaliseres og derefter interagerer og danser rundt med de andre besøgendes unikke figurer. 

Løsning

Da det nye legeområde handler om interaktion, dans og bevægelse, var det LEGO Houses ønske at samarbejde med nogle influencers, som var kreative eller musiske. Af denne grund satte vi hårdt ind på at finde en liste med gode influencer kandidater, hvis Instagram profiler netop strålede af kreativitet og leg. 

Samtidig var det vigtigt for os at nå så bredt ud som muligt, da målgruppen for disse kampagner spænder vidt. Grunden til dette er selvfølgelig, at LEGO House både er et oplagt sted for børn og voksne, for forældre, bedsteforældre og gode venner. Og dette skulle også gerne afspejle sig i den målgruppe, som de respektive profiler talte til. 

Resultat

Vi endte med at aktivere i alt 7 dygtige influencers, som hver især besøgte LEGO House sammen med deres kære, i forbindelse med åbningen af “Moodmixer”. Ved kampagnens afslutning havde de tilsammen produceret hele 15 posts og 113 stories. For at sikre at LEGO House fik mest muligt ud af kampagnen efterfølgende, så sørgede vi selvfølgelig for at de modtog alt content i original kvalitet, så de kunne bruge det i deres fremtidige markedsføring. 

Målgruppe

Land

Danmark (84,85%)
Sverige (2,53%)
Norge (2,51%)

By

København (14,75%)
Odense (3,59%)
Aarhus (3,45%) 
Aalborg (3,14%)

Alder

25 – 65 år

Alder

Kvinder (82%)
Mænd (15%)

Afsluttende resultater 

Engagement

10.971

Engagement rate

4,85%

Unikke visninger

226.117

Content

15 billeder og 113 videoklip