Sofacompany er en dansk virksomhed, som efterhånden er velkendt på internationalt plan. Virksomhedens mission er at revolutionere møbelbranchen gennem design i høj kvalitet, som er tilgængelig for alle.

Kampagnens Formål

Sofacompany ønskede både at fokusere på deres Fall ‘19-kollektion og deres bæredygtige sofa, Astha Cura. Derfor udførte vi to sideløbende kampagner. 

Astha Cura-sofaen er fremstillet af 98% PET-plastikflasker, og er et samarbejde mellem Sofacompany og Plastic Change. For Astha Cura-kampagnen var hovedfokus at formidle det bæredygtige budskab, som skulle præsenteres på bedste vis gennem forskellige visuelle universer med influencers i Tyskland, Holland og Norge, som er vigtige nye markeder for virksomheden.

Afsluttende nøgletal

ENGAGEMENTS

19.583

Engagement rate

6,43%

Unikke visninger 

304.348

Content

21 posts & 30 stories

Løsning

Løsningen lød på, at hver influencer skulle dele minimum 3 posts og 3 stories. Derudover lagde vi vægt på brugen af hashtags, og det var blandt andet et krav, at #sustainable blev brugt i teksten. Dermed kunne Sofacompany indskrive sig i den bæredygtige diskurs på sociale medier. 

Vi gik efter influencers i den ældre målgruppe, da de primært er forbrugere, som har en naturlig interesse for indretning og bæredygtighed.

Resultat

I kampagnen deltog 7 influencers fra Tyskland, Holland og Norge. 

De deltagende influencers delte 21 posts og 30 stories. 

Dermed fik Sofacompany adgang til 51 stykker æstetisk indhold, som de kunne benytte i andre marketingaktiviteter.

Målgruppe

Land

Holland (48,68%)
Tyskland (25,40%)

By

Amsterdam (21,89%)
Rotterdam (18,28%)
Berlin (7,16%)

Alder

25 +

Kønsfordeling

Kvinder (84%)
Mænd (16%)