Sofacompany

Sofacompany er en dansk virksomhed, som efterhånden er kendt på international plan. Virksomhedens mission er at revolutionere møbelbranchen gennem design i høj kvalitet, som er tilgængelig for alle

Formål

Kampagnen for Sofacompany blev hurtigt til to sideløbende kampagner, da virksomheden ønskede fokus på international plan; både med deres Fall ’19-kollektion og deres bæredygtige sofa, Astha Cura. Astha Cura sofaen er fremstillet af 98% PET-plastikflasker, og er et samarbejde mellem Sofacompany og Plasticchange. Fokus for selve kampagnen var at formidle det bæredygtige budskab, som skulle præsenteres på bedste vis gennem forskellige visuelle universer.

Løsning

Løsningen lød på minimum 3 post og 3 stories. Derudover var der lagt vægt på brugen af hashtags; det var blandt andet et krav at sustainable  blev brugt i teksten og dermed kunne Sofacompany indskrive sig i den bæredygtige diskurs på sociale medier.

Vi gik efter influencers i den ældre målgruppe, da de primært er forbrugere, som har en naturlig interesse for indretning og bæredygtighed; samt sammenkoblingen mellem de to.

Resultat

I kampagnen deltog 7 influencers fra henholdsvis Holland, Norge og Tyskland. Alle de deltagende formåede at formidle det bæredygtige budskab og kreerede visuelt indhold, som Sofacompany kunne gøre brug af. De deltagende influencers delte 21 post og 30 stories (51 sammenlagt).

Målgruppe

Land

Holland (48,68%)
Tyskland (25,40%)

By

Amsterdam (21,89%)
Rotterdam (18,28%)
Berlin (7,16%)

Alder

25 +

Kønsfordeling

Kvinder (84%)
Mænd (16%)

Afsluttende resultater

Engagement

19.583

Reach

304.348

Impressions

404.410