Sofacompany er en dansk virksomhed, som efterhånden er velkendt på internationalt plan. Virksomhedens mission er at revolutionere møbelbranchen gennem design i høj kvalitet, som er tilgængelig for alle.
Kampagnens Formål
Sofacompany ønskede både at fokusere på deres Fall ‘19-kollektion og deres bæredygtige sofa, Astha Cura. Derfor udførte vi to sideløbende kampagner.
Astha Cura-sofaen er fremstillet af 98% PET-plastikflasker, og er et samarbejde mellem Sofacompany og Plastic Change. For Astha Cura-kampagnen var hovedfokus at formidle det bæredygtige budskab, som skulle præsenteres på bedste vis gennem forskellige visuelle universer med influencers i Tyskland, Holland og Norge, som er vigtige nye markeder for virksomheden.
Afsluttende nøgletal
ENGAGEMENTS
19.583
Engagement rate
6,43%
Unikke visninger
304.348
Content
21 posts & 30 stories
Løsning
Løsningen lød på, at hver influencer skulle dele minimum 3 posts og 3 stories. Derudover lagde vi vægt på brugen af hashtags, og det var blandt andet et krav, at #sustainable blev brugt i teksten. Dermed kunne Sofacompany indskrive sig i den bæredygtige diskurs på sociale medier.
Vi gik efter influencers i den ældre målgruppe, da de primært er forbrugere, som har en naturlig interesse for indretning og bæredygtighed.
Resultat
I kampagnen deltog 7 influencers fra Tyskland, Holland og Norge.
De deltagende influencers delte 21 posts og 30 stories.
Dermed fik Sofacompany adgang til 51 stykker æstetisk indhold, som de kunne benytte i andre marketingaktiviteter.
Målgruppe
Land
Holland (48,68%)
Tyskland (25,40%)
By
Amsterdam (21,89%)
Rotterdam (18,28%)
Berlin (7,16%)
Alder
25 +
Kønsfordeling
Kvinder (84%)
Mænd (16%)