Swapfiets tilbyder et cykelabonnement, hvor man som kunde får en Swapfiets kvalitetscykel – selvfølgelig med det ikoniske blå forhjul! Men abonnementet indeholder ikke blot cyklen, det sikrer nemlig også at ens cykel altid virker, da der er reparationer inklusiv i det. Smart ikke? Swapfiets tilbyder faktisk reparation eller ombytning helt gratis, indenfor blot 48 timer!

I løbet af de sidste tre år har vi lavet hele 8 kampagner for Swapfiets og samarbejdet med mere end 150 dygtige influencers i alt! Det har været spændende at følge deres rejse og være med til at understøtte deres marketingaktiviteter i takt med deres udvikling. 

Formål

Kampagnerne har oftest været bygget op omkring studiestart, da deres løsning er meget fordelagtig for studerende og har primært handlet om at øge kendskabsgraden til deres service.

I foråret 2021 lavede vi dog en spændende kampagne, hvis budskaber adskilte sig fra de tidligere kampagner. Denne kampagne kaldte vi “Can’t Stop Us” og formålet med den var at brande Swapfiets som en bevægelse og et fællesskab.

Løsning

Under kampagnen skulle influencerne dele spændende content på Instagram, som havde fokus på, hvordan Swapfiets var et fællesskab, som man kunne blive en del af. Det var vigtigt for Swapfiets at influencerne talte ind i at sige nej tak til overforbrug med udgangspunkt i budskaber som: “Why buy and own average quality products and after consuming, throw them-away; when you can choose to use high-quality products designed to be re-used?”. Det var ligeledes vigtigt for dem, at det content, som influencerne skulle producere, var mere levende og dynamisk.

Derudover delte hver influencer et unikt link med deres følgere, for at opfordre deres følgere til selv at prøve Swapfiets.

Resultat

I kampagnen deltog i alt 21 influencers, som tilsammen delte 40 posts og 342 stories, i løbet af den 3 måneder lange kampagneperiode. Inden opstarten havde vi gjort os enormt umage med at aktivere nogle dygtige influencers, som netop kunne tale ind i de budskaber, som kampagnen var bygget op omkring. Dette betød også, at vi ved kampagnens afslutning, stod tilbage med noget content, som havde et helt andet udtryk, end de tidligere kampagner vi havde lavet for Swapfiets, hvilket vi selvfølgelig var glade for. Det betød nemlig at vi havde ramt den tone of voice, som Swapfiets ønskede i kampagnen!

Målgruppe

Land

Danmark (78,20%)
USA (2,06%)
Sverige (1,24%)

By

København (12,08%)
Aarhus (3,36%)
Odense (3,02%)
Aalborg (2,87%)

Alder

18 – 35 år

Kønsfordeling

Kvinder (62%)
Mænd (38%)

Afsluttende resultater

Engagement

64.007

Engagement rate

6,52%

Unikke visninger

982.041

Content

40 billeder og 342 videoklip