BEZZERWIZZER Studio er et dansk firma, der siden 2006 har produceret sjove quiz-spil, som er kendt over hele Europa. Blandt deres spil finder man BEZZERWIZZER, HINT, BEZZERWIZZER Timeline og HINT Junior. Fælles for alle deres spil ligger der en vision om at forene folk og skabe rum til nærvær og sjov.

Formål

Vi har været så heldige at have et samarbejde med BEZZERWIZZER Studio siden 2020, hvor vi lavede vores første kampagne for dem. Det er sidenhen blevet til mange flere, som har foregået i både Danmark, Sverige og Norge. Kampagnerne har været centreret omkring forskellige spil, fra gang til gang.

Vi har netop afsluttet endnu en succesfuld kampagne for dem, som handlede om et af deres nyeste spil, HINT Junior, som er et spil der henvender sig til familier. BEZZERWIZZER ville gerne have promoveret spillet i Sverige og Norge, for at øge kendskabsgraden til det.

Løsning

For at ramme den korrekte målgruppe, gik vi efter at finde nogle dygtige influencers på Instagram, som var lokaliseret i Sverige og Norge. Det var vigtigt for os at finde nogle profiler, som var centreret omkring familien. Det var ligeledes vigtigt at alle influencers havde børn, som var 8 år eller ældre, så det matchede spillet og den aldersgruppe, som det henvender sig til. For at skabe en meget koncentreret awareness omkring spillet valgte vi at lade kampagnen kører i blot 3 uger. I løbet af denne periode skulle influencerne dele 2 storylines (af 45 sekunders varighed hver) og en reel. Grunden til at vi sammensatte content-pakken på denne måde skyldes, at vi gerne ville sikre os, at influencerne viste spillet i brug – at man rent faktisk kunne fornemme spillets dynamik og hvor sjovt det er.

Resultat

I kampagnen deltog der i alt 8 dygtige influencers, hvoraf 4 var fra Sverige og 4 var fra Norge. De delte i alt 8 reels og 67 stories. BEZZERWIZZER fik dermed adgang til i alt 75 stykker indhold fra influencerne, som de bagefter kunne bruge i andre marketingaktiviteter.

Målgruppe

Land

Sverige
Norge

Alder

25 – 45 år

Kønsfordeling

Kvinder (84%)
Mænd (8%)

Afsluttende resultater 

Engagement

5.127

Engagement rate

4,79%

Unikke visninger

107.280

Content

8 reels og 67 videoklip