Bezzerwizzer

Bezzerwizzer er et dansk firma, som siden 2006 har stået bag nogle af mest succesfulde quiz-spil, og i 2019 udvidede det med Det Røde HINT i Norge og Sverige. HINT er et socialt spil, hvor deltagerne på forskellige måder skal udføre forskellige kategorier.

Formål

Bezzerwizzer ville gerne formidle deres sociale spil ud til deres respektive målgruppe i Sverige og Norge, samt skabe opmærksomhed om deres nyeste udgivelse.

Løsning

Den samlede kampagne varede 3 måneder opdelt i 2 runder. Første runde skulle der deles 1 post og 2 stories. Anden runde bestod af udvalgte influencers fra første runde, og de skulle dele 2 ekstra post, hvor de delte en rabatkode og lavede giveaway. Vi gik efter influencers lokaliseret i Sverige og Norge, som havde et social aspekt på deres profil. Samtidig gik vi efter den yngre målgruppe, gerne studerende, med interesser inden for kultur, samfund og politik. Baggrunden for at lave en giveaway og dele rabatkode var for at skabe mere aktivitet og engagement i forbindelse med kampagnen, og derigennem øge kendskabet til spillet.

Resultat

I kampagnen deltog 42 influencer, hvoraf 19 var fra Sverige og 23 var fra Norge, som i alt delte 86 post og 123 stories (209 i alt). Alle de deltagende formåede at skabe deres personlige historiefortælling om spillet.

Målgruppe

Land

Sverige (71,84%)
Norge (13,24%)

By

Stockholm (27,67%)
Oslo (23,78%)

Alder

18 – 34 år

Kønsfordeling

Kvinder (56%)
Mænd (44%)

Afsluttende resultater 

Engagement

16.088

Reach

234.733

Impressions

299.397