Bezzerwizzer

Bezzerwizzer er et dansk firma, der siden 2006 har stået bag nogle af mest succesfulde quiz-spil i Europa. I 2019 udvidede de med Det Røde HINT i Norge og Sverige. HINT er et socialt spil, hvor deltagerne på forskellige måder skal udføre sjove kategorier.

Formål

Bezzerwizzer ønskede at formidle et socialt budskab med “hygge” i fokus til deres respektive målgruppe i Sverige og Norge. Derudover skulle der skabes opmærksomhed på nyudgivelsen af Det Røde HINT.

Løsning

For at ramme den korrekte målgruppe, gik vi efter influencers lokaliseret i Sverige og Norge, som alle havde et socialt aspekt på deres profil. Influencerne var alle i den yngre målgruppe, gerne studerende, og havde en interesse for kultur og samfund. Kampagnen lød på 3 måneder opdelt i 2 runder. I første runde skulle influencerne dele 1 post og 2 stories. Anden runde bestod af de dygtigste influencers fra første runde, som skulle dele 2 ekstra posts, hvori de delte en rabatkode og lavede en giveaway. Baggrunden for at lave en giveaway og dele rabatkoder var at skabe mere aktivitet og engagement i forbindelse med kampagnen, omsætning og flere følgere på Bezzerwizzers Instagram profil. 

Resultat

I kampagnen deltog 42 influencers, hvoraf 19 var fra Sverige og 23 var fra Norge. De delte i alt 86 posts og 123 stories, og Bezzerwizzer fik dermed adgang til 209 stykker indhold fra influencerne, som de bagefter kunne bruge i andre marketingaktiviteter.

Målgruppe

Land

Sverige (71,84%)
Norge (13,24%)

By

Stockholm (27,67%)
Oslo (23,78%)

Alder

18 – 34 år

Kønsfordeling

Kvinder (56%)
Mænd (44%)

Afsluttende resultater 

Engagement

16.088

Engagement rate

6,81%

Reach

234.733

Impressions

299.397