Deichmann er en tyskejet familievirksomhed, som har eksisteret siden 1913. Virksomheden tilbyder et bredt udvalg af både sko og accessories til overkommelige priser, til hele familien. Deichmann er intet mindre end europas største skokæde, med hele 4.200 butikker, fordelt mellem 31 lande. Virksomheden sælger både egne og kendte brands.

Kampagnens Formål

Vi lavede vores første kampagne for Deichmann tilbage i 2019 og har sidenhen lavet flere kampagner for dem i både Danmark og Sverige. Hver kampagne har haft forskelligt fokus. Den første af dem handlede eksempelvis om åbningen af en specifik butik, andre har haft specifikt fokus på udvalget af fashion sko eller dét, at de tilbyder sko til hele familien.

I den seneste kampagne vi har lavet, ønskede Deichmann at fokusere på deres udvalg af børnesko, i forbindelse med skolestart. Udover dette ville de gerne skabe opmærksomhed omkring et samarbejde de havde med SOS Børnebyerne i august 2022, som handlede om at sikre skolegang for børn og unge i Kenya. Deichmann donerede nemlig 10 kr. pr. solgt børnesko i hele august måned, for at støtte op om dette. Donationerne gjaldt både i Danmark og Sverige, og derfor valgte vi at lave et split i fordelingen af influencers, så der både blev aktiveret influencers i Danmark og Sverige.

Afsluttende nøgletal

ENGAGEMENTS

4.470

Engagement rate

8,5%

Unikke visninger 

52.092

Content

24 posts & 55 stories

Løsning

Da kampagnen jo handlede om børnesko, aktiverede vi selvfølgelig en række dygtige family influencers. Der deltog i alt 10 dygtige influencers – 5 fra Danmark og 5 fra Sverige. Kampagneperioden var meget kort, og varede faktisk kun en enkelt uge! Vi valgte at lave den meget korte periode, for at skabe et intensivt push i forhold til budskabet om SOS Børnebyerne, lige omkring skolestart. 

I løbet af den uge skulle de deltagende influencers dele enten 1 post og 1 reel eller 2 posts. Derudover skulle de også dele 1 storyline. For at sikre, at budskabet omkring SOS Børnebyerne stod helt klart, valgte vi at indsamle og godkende alt content i ugerne op til.

Resultat

Ved kampagnens afslutning havde de 10 influencers i alt lavet 24 posts og reels og 55 stories. Det genererede hele 52.092 unikke visninger og 4.470 engagements (fordelt mellem likes, kommentarer og tap backs).

Derudover fik Deichmann selvfølgelig adgang til alt det lækre content, som influencerne havde delt, så de havde mulighed for at anvende det i deres andre marketingaktiviteter efterfølgende.

Målgruppe

Land

Danmark
Sverige

Alder

25 – 44 år

Kønsfordeling

Kvinder (78%)
Mænd (9%)