Deichmann

Deichmann har været en familievirksomhed siden 1913. I dag er de lokaliseret i 30 forskellige lande, ejer kendte skomærker som FILA og er blandt de største i branchen, der tilbyder sko og tilbehør til hele familien. 

Formål

Formålet med kampagnen var at fokusere på åbningen af Deichmanns butik nr. 29 i Danmark, som åbnede i Holstebro i 2019. Fokusområderne var åbningen af butikken, selve åbningsweekenden samt at øge interessen til Deichmann for den yngre danske målgruppe.

Løsning

Kampagneperioden var intensiv og varede blot en uge. Influencerne skulle dele minimum 2 posts og 4 stories. Derudover var det krav, at de selv deltog i åbningsweekenden, hvorfra de også skulle dele billeder og stories. De 3 par sko, som influencerne modtog, skulle vises på de forskellige posts. For at sprede budskabet om åbningen, til den korrekte målgruppe, identificerede vi dygtige influencers, som selv befandt sig i Holstebro og omegn. Den influencer, der skabte det bedste content, blev udvalgt til at lave en giveaway, som blev afholdt efter den ordinære kampagnes afslutning.

Resultat

I kampagnen deltog 5 influencers, hvoraf alle var lokaliseret i Holstebro og omegn. Kampagnen resulterede i 10 post og 25 stories, hvilket gav Deichmann adgang til 35 stykker autentisk indhold, som de efterfølgende kunne benytte i andre marketingaktiviteter.

Målgruppe

Land

Danmark

By

Holstebro (44,94%)

Alder

20 – 40 år

Kønsfordeling

Kvinder (70%)
Mænd (30%)

Afsluttende resultater

Engagement

2.980

Engagement rate

10,40%

Reach

28.648

Impressions

38.923