Deichmann

Deichmann har været en familievirksomhed siden 1913. I dag er de lokaliseret i 30 forskellige lande, hvor de tilbyder sko og tilbehør til hele familien.

Formål

Deichmann stod og skulle åbne deres butik nr. 29 i Danmark, hvor de gerne ville sprede informationen om deres nye butik. De ville gerne ramme den helt rigtige målgruppe, som var lokaliseret i området omkring den nye butik i Holstebro. Der skulle sættes fokus på selve åbningen af butikken, deres åbningsweekend og øge kendskabet til Deichmann i Danmark.

Løsning

Kampagneperioden var intensiv og var spredt over en uge. Her var det et krav, at influencerne delte minimum 2 billeder og 4 stories.  Samtidig skulle de dele billeder og stories fra selve åbningen, samt informere om åbningen af butikken. Derudover skulle de 3 par sko, som influencerne modtog, vises på de forskellige post. Den influencer som gjorde det bedst, blev udvalgt til at udlodde en giveaway. Her modtog influenceren og vinderen et gavekort til Deichmann på 500kr. Den blev afholdt efter den ordinære kampagne, og vinderen blev trukket inden jul. Det var nødvendigt, at finde influencers som selv var lokaliseret i Holstebro eller omegns, samt havde følgere lokaliseret i området.

Resultat

I kampagnen deltog 5 influencers, hvoraf alle var lokaliseret i Holstebro og omegn. Kampagnen resulterede i 10 post og 25 stories (35 sammenlagt), som alle fokuserede på Deichmann som mærke, deres forskellige mærker, åbningsweekenden og den nye butik.

Målgruppe

Land

Danmark

By

Holstebro (44,94%)

Alder

20 – 40 år

Kønsfordeling

Kvinder (70%)
Mænd (30%)

Afsluttende resultater

Engagement

2.980

Reach

28.648

Impressions

38.923