Elgiganten er Skandinaviens største udbyder af forbrugerelektronik og har op mod 40 butikker i Danmark. Der er ingen tvivl om, at Elgiganten er blandt danskernes go-to forhandlere, når det gælder indkøb af elektroniske produkter.
Kampagnens Formål
Elgiganten fejrer den asiatiske tilbudsdag, Singles Day, som er en pendant til Valentines Day. De ville sætte fokus på dagen, samt Elgigantens gode tilbud, over weekenden fra 8.-11. november 2019.
Afsluttende nøgletal
ENGAGEMENTS
5.740
Engagement rate
5,32%
Unikke visninger
107.977
Content
3 posts & 166 stories
Løsning
Kampagnen løb over en enkelt weekend, hvor influencerne skulle dele minimum 3 stories. Deres stories skulle være originale, informative og have en humoristisk tone der matchede Singles Day-konceptet.
Vi prioriterede brug af stories, da kampagneperioden var kort og intensiv, og vi ville give influencerne mulighed for at skabe sjovt og anderledes content i øjenhøjde med følgerne.
Vi fandt influencers fra hele Danmark, som havde en høj engagement rate. Vi ønskede nemlig at arbejde med influencers med evnen til at engagere deres følgere. Det var ikke et krav, men derimod et stort ønske fra Elgigantens side, at influencerne var singler.
Resultat
I kampagnen deltog 20 influencers, hvoraf alle formåede at informere om Singles Day på en humoristisk og informativ måde.
Under kampagnen blev der delt 3 posts, hvilket ikke var et krav, og 166 stories. Disse 166 stories kunne Elgiganten føje til deres egen historie i løbet af Singles Day-weekenden for på den måde at skabe yderligere værdi og engagement.
Målgruppe
Land
Danmark (75,52%)
By
København (9,66%)
Alder
18 – 45 år
Kønsfordeling
Kvinder (70%)
Mænd (30%)