Elgiganten

Elgiganten er Skandinaviens største udbyder af forbrugerelektronik og har op mod 40 butikker i Danmark. Der er ingen tvivl om, at Elgiganten er blandt danskernes go-to forhandlere, når det gælder indkøb af elektroniske produkter.

Formål

Elgiganten fejrer den asiatiske tilbudsdag Singles Day, som er en pendant til Valentines Day.  De ville sætte fokus på dagen, samt Elgigantens gode tilbud, over weekenden fra d. 8/11-11/11 i 2019. 

Løsning

Kampagnen løb over en enkelt weekend, hvor influencerne skulle dele minimum 3 stories. Deres stories skulle være originale, informative og have en humoristisk tone der matchede Singles Day konceptet. Vi gjorde udelukkende brug af stories, da kampagneperioden var kort og intensiv, og vi ville give influencerne mulighed for at skabe sjovt og anderledes content i øjenhøjde med følgerne. Vi gik efter influencers spredt over hele Danmark, som havde en høj engagement rate. Vi ønskede nemlig at arbejde med influencers, der havde en stor evne til at engagere sine følgere. Det var ikke et krav, men derimod et stort ønske fra Elgigantens side, at influencerne var singler.

Resultat

I kampagnen deltog 20 influencers, hvoraf alle formåede at informere om Singles Day på en humoristisk og informativ måde. Under kampagnen blev der delt 3 posts, hvilket ikke var et krav, og 166 stories. Disse 166 stories kunne Elgiganten føje til deres egen historie i løbet af Singles Day weekenden for på den måde at skabe yderligere værdi og engagement.

Målgruppe

Land

Danmark (75,52%)

By

København (9,66%)

Alder

18 – 45 år

Kønsfordeling

Kvinder (70%)
Mænd (30%)

Afsluttende resultater

Engagement

5.740

Engagement rate

5,32%

Reach

107.977

Impressions

125.127