Elgiganten

Elgiganten er Skandinaviens største udbyder af forbrugerelektronik og har op mod 40 butikker i Danmark. Kæden har, ligesom mange andre, taget udenlandske tiltag til sig, blandt andet den asiatiske tilbudsdag “Singles Day”, som blev afholdt d. 11/11. Dagen opstod som en modreaktion på Valentines Day, fordi singlerne også skulle fejres. Elgiganten inviterede derfor til “Singles Day”, for at fejre singler med en masse gode tilbud.

Formål

“Singles Day” er ikke udbredt i Danmark, hvoraf formålet var, at skabe opmærksomhed om dagen og de gode tilbud. Elgiganten valgte at sprede fænomenet over en weekend fra fredag d. 8/11 til mandag d. 11/11.

Løsning

Vi gik efter influencers som var spredt over hele Danmark, og som havde en høj engagement rate. Derudover gik vi efter profiler som kunne skabe stories med humor og høj troværdighed. Det var ikke et krav, men derimod et stort ønske, at de udvalgte influencers var singler og kunne skabe humoristisk indhold. De udvalgte influencers skulle lave minimum 3 stories, hvor Elgiganten og “Singles Day” var i fokus. Der var kreativ frihed i forhold til storytelling, men det var et krav, at det både var originalt og informativt. Altså var den personlige vinkel og humor essentiel for kampagnen. Vi valgte udelukkende at sætte fokus på stories, da kampagneperioden var kort og intensiv, samt fortalte vore erfaring, at stories ville medføre en højere engagement rate, da det var lettere for folk at se stories end post.

Resultat

I kampagnen deltog 20 influencers, hvoraf alle formåede at informere om “Singles Day” på en humoristisk og informativ måde. Under kampagnen blev der delt 3 post og 166 stories (169 sammenlagt).

Målgruppe

Land

Danmark (75,32%)

By

København

Alder

18 – 45 år

Kønsfordeling

Kvinder (70%)
Mænd (30%)

Afsluttende resultater

Engagement

5.740

Reach

107.977

Impressions

125.127