Nordic Nutrient er en online shop, som tilbyder flere forskellige brands, indenfor fitnessprodukter og kosttilskud.

Kampagnens Formål

I foråret 2022 henvendte Nordic Nutrient sig til os, da de gerne ville have hjælp til at skabe opmærksomhed omkring 3 af deres brands: Must Essentials, LinusPro og IN2ZYM.

Must Essentials er et brand, som tilbyder en abonnementsløsning på kollagentilskud, som reducerer hudens aldringstegn og styrker og genopbygger huden indefra.

LinusPro tilbyder en bred vifte af proteinholdige kvalitetsprodukter, kosttilskud og sportsdrikke. LinusPros vision er at tilbyde den almene forbruger de samme kvalitetsstandarder, som elitesportsudøvere har adgang til. 

IN2ZYM er en virksomhed, som har specialiseret sig i ernæringsprodukter og kosttilskud målrettet en sund og aktiv livsstil. De udvikler og producerer effektive produkter fremstillet af råvarer af højeste kvalitet, der særligt er tiltænkt topatleter.

Afsluttende nøgletal

FOR ALLE TRE BRANDS

ENGAGEMENTS

28.790

Engagement rate

8,29%

Unikke visninger 

347.166

Content

43 posts & 471 stories

Løsning

For at sikre, at opmærksomheden blev fordelt bedst muligt mellem de 3 brands besluttede vi, at opsætte 3 separate kampagner – en for hvert brand. Dette gjorde vi, da hver af de 3 brands har forskellige målgrupper.

Ved at kigge på parametre såsom hvilken form for træning, influencerne normalt dyrkede og hvilke potentielle samarbejdspartnere de tidligere havde haft, sikrede vi, at de kandidater, som Nordic Nutrient blev præsenteret for, var et perfekt match med det enkelte brand.

Vi besluttede at køre med en kampagneperiode på i alt 3 måneder, hvor vi undervejs evaluerede influencernes indsats og havde en tæt dialog med både dem og virksomheden omkring, hvorvidt det gav mening at de fortsætte samarbejdet undervejs. Disse rammer for kampagnen gav os mulighed for at sikre, at vi konstant fik det optimale ud af kampagnen og kunne skabe de mest succesfulde resultater for Nordic Nutrient. Det gav ligeledes influencerne mulighed for løbende at tage stilling til, om de fortsat var motiverede for samarbejdet med brandet.

I løbet af hver enkelt måned havde vi 5 influencers med ombord, på hver af de tre kampagner. Rammerne for samarbejdet var, at de skulle dele 1 post og 2 storylines pr. måned de deltog. Dertil skulle de dele et unikt link til Nordic Nutrients hjemmeside, for at generere trafik dertil, blandt deres følgere.

Resultat

I løbet af de 3 måneder, som kampagnen varede, aktiverede vi i alt 23 dygtige influencers. 

De skabte samlet set 43 posts og 471 stories, som sikrede hele 347.166 unikke visninger! 

Derudover genererede de i alt 2.321 unikke kliks til Nordic Nutrients hjemmeside, via de links, som de havde delt med deres følgere. 

Målgruppe

Land

Danmark (74,17%)

By

København (9,8%)
Odense (3,8%)
Aalborg (3,7%)
Aarhus (3,4%)

Alder

25 – 45 år

Kønsfordeling

Mænd (34,78%)
Kvinde (54,8%)