Odder

Odder ejes af BabySam, som er Danmarks største kæde inden for babyudstyr. Odder står bag “Oddervognen”, som er en af de mest velkendte barnevogne, som produceres i topkvalitet, hvor der er fokus på sikkerhed, kvalitet, komfort og design.

Formål

Kampagnen for Odder handlede om at skabe indhold, som de kunne benytte på deres egne kanaler; dermed var formålet også at skaffe flere følgere til Odder’s Instagram profil. I kampagnen havde vi fokus på 4 forskellige Oddervogne: Lulla- og Una-klapvognen, Una Duo-kombivognen og den nye Vida-barnevogn. Et hovedformål med kampagnen var at portrættere Oddervognen på bedste vis gennem visuel indhold, samt skabe en relation mellem Odder, influencerne og deres følgere.

Løsning

Kampagnen var en længerevarende kampagne, som var delt op i 2 runder. Første runde af kampagnen fokuserede på Una, Lulla og Una Duo vognene. Denne runde løb over 6 måneder og var delt op i 3 forskellige perioder, hvor de udvalgte influencers skulle dele minimum 1 post og 2 stories pr. periode, hvor Oddervognen var i fokus.

Anden runde fokuserede på Vida-barnevognen som varede 3 måneder. Ligesom første runde, så var denne del også opdelt i 3 perioder, hvor der skulle deles minimum 1 post og 2 stories pr. periode. Selvom hver runde af kampagnen havde forskellig længde, så blev de afsluttet på samme tid. De udvalgte influencers havde kreativ frihed i forhold til indholdet, men det var et krav, at vognene blev brugt aktivt på billeder, hvorved der blev skabt et troværdigt og autentisk budskab. Vi udvalgte influencers på baggrund af deres målgruppe, samt hvorvidt de havde børn eller var gravide; altså hvorvidt de reelt havde brug for en barnevogn eller en klapvogn.

Resultat

I kampagnen deltog 10 influencers. De var spredt ud på følgende måde: 6 influencers på første runde og 4 influencers på anden runde. De udvalgte influencers var placeret på hver runde alt efter hvilken vogn der var brugbar for dem og deres familie.

Målgruppe

Land

Danmark (73,77%)

By

København (21,32%)

Alder

25 – 45 år

Kønsfordeling

Kvinder (83%)
Mænd (17%)

Afsluttende resultater

Engagement

11.726

Reach

181.970

Impressions

236.936