Odder

Odder ejes af BabySam, som er Danmarks største kæde inden for udstyr til små børn. Odder står bag “Oddervognen”, som er en af de mest velkendte barnevogne, der produceres i topkvalitet med fokus på sikkerhed, kvalitet, komfort og design.

Formål

Kampagnens formål var at skabe indhold, som Odder kunne benytte på deres egne kanaler og øge deres følger antal. I kampagnen havde vi fokus på 4 forskellige Oddervogne: Lulla- og Una-klapvognen, Una Duo-kombivognen og den nye Vida-barnevogn. Hovedformålet med kampagnen var at portrættere Oddervognen på bedste vis gennem visuelt indhold, samt skabe en relation mellem Odder, influencerne og deres følgere.

Løsning

Kampagnen var et længerevarende samarbejde, som var opdelt i to runder. Begge runder var desuden opdelt i tre forskellige perioder, hvor de deltagende influencers skulle dele minimum 1 post og 2 stories i hver periode. Første runde løb over 6 måneder og fokuserede på Una, Lulla og Una Duo vognene. Anden runde varede tre måneder og fokuserede på Vida vognen. Selvom de to runder var forskellige i længden blev de afsluttet samtidig. Der var kreativ frihed i forhold til indholdet, men det var et krav, at vognen skulle bruges aktivt på billederne for at skabe et troværdigt og autentisk budskab. Influencerne var udvalgt på baggrund af deres match med Odders målgruppe. Derudover var der fokus på, at influencernes børn havde den rette alder, da kampagnen også drejede sig om at skildre, hvordan familiens måde at benytte Oddervognen ændrer sig i takt med barnets udvikling.

Resultat

I kampagnen deltog 10 influencers, hvoraf 6 influencers deltog i kampagnens første runde og 4 influencers deltog i kampagnens anden runde. I løbet af kampagnen delte influencerne i alt 39 posts og 113 stories. Dermed fik Odder adgang til hele 152 stykker autentisk indhold, som de kunne benytte i andre marketingaktiviteter.

Målgruppe

Land

Danmark (73,77%)

By

København (21,32%)
Århus (15,43%)

Alder

25 – 45 år

Kønsfordeling

Kvinder (83%)
Mænd (17%)

Afsluttende resultater

Engagement

11.726

Engagement rate

6,44%

Reach

181.970

Impressions

236.936