SHISEIDO har siden 1872 arbejdet med højteknologi, i forhold til at udvikle farmaceutiske hudpleje- og makeup produkter, af bedste kvalitet. SHISEIDO er kendt for deres revolutionerende og innovative produkter, som sælges verden over. Siden brandets begyndelse har de lagt stor vægt på at skabe unikke produkter til deres kunder, som er målrettet det enkelte segment.

Formål

Vi har siden 2019 haft et tilbagevendende samarbejde med SHISEIDO og skabt en række succesfulde kampagner, som har haft fokus på forskellige dele af deres brede sortiment. Nogle kampagner har handlet om deres eksklusive udvalg af kosmetik, andre om deres hudplejeserier, til både mænd og kvinder. Kampagnerne har ligeledes varieret i længde og vi har også, gentagne gange, lavet kampagner, hvis fokus var på både makeup og hudpleje. 

I en af de seneste kampagner vi har lavet for brandet, ønskede SHISEIDO at skabe opmærksomhed omkring deres serie SHISEIDO Men, da denne skulle relanceret i en række butikker i Danmark. De ville derfor gerne have aktiveret nogle dygtige mandlige influencers, som kunne være med til at skabe opmærksomhed omkring produktserien, dens kvalifikationer og vigtigheden i, at passe på sin hud, med en god hudplejerutine.

Løsning

I kampagnen blev aktiveret i alt 9 dygtige influencers, som alle matchede brandet og dets værdier. For at sikre en så bred eksponering som muligt, var det vigtigt for SHISEIDO at influencerne var fordelt over hele landet, således at de kunne besøge butikker mange forskellige steder. I løbet af den måned, hvor kampagnen var aktiv, skulle de 9 influencers dele hver 1 post og 2 storylines, med deres følgere på Instagram. I forhold til deres content, blev der lagt stor vægt på æstetik og storytelling, da formålet jo netop var at skabe opmærksomhed omkring relanceringen af serien.

Resultat

I løbet af den måned, som kampagnen varede, havde de 9 influencers i alt skabt 10 posts, 60 stories og 1 video på TikTok. Dette sikrede tilsammen 130.185 unikke visninger og en engagement rate på 4,7% hvilket vi er meget glade for! 

 

Målgruppe

Land

Danmark

Alder

20 – 35 år

Kønsfordeling

Kvinder (54%)
Mænd (35%)

Afsluttende resultater

Engagement

6.490

Engagement rate

 4,7%

Unikke visninger

130.185

Content

11 billeder, 60 videoklip og 1 TikTok video