Shiseido

Shiseido er verdens ældste eksisterende kosmetikvirksomhed, som har skabet sig et internationalt anerkendt mærke. Shiseido laver både kvalitets hudpleje og make-up, hvor deres budskab er, at skønhed går dybere end det der synligt med det blotte øje. Samtidig mener de, at skønhed er at have respekt for klimaet og naturen, og de de sætter pris på de mange detaljer af selve livet.

Formål

Denne kampagne var den anden kampagne vi lavede i samarbejde med Shiseido. Den første havde mænd i fokus, hvorimod denne centrede omkring hudpleje og make-up til kvinder. Det var en to delt kampagne, da Shiseido gerne ville sætte fokus på både hudpleje og make-up, men med forskellige influencers og målgruppe. Sideløbende skulle der etableres en stærk relation mellem Shiseido, influencerne og deres følgere.

Løsning

Vi valgte at dele kampagnen op i to sideløbende kampagner: Hudpleje og make-up. Shiseido ville gerne have, at make-up kampagnen ramte den yngre målgruppe, hvorved vi identificerede kvindelige influencers i alderen 20 – 25 år. Hudpleje kampagnen skulle i stedet ramme den ældre målgruppe, og derfor gik vi efter kvindelige influencer i 25+ alderen. Vi gik desuden efter influencers som havde en hudpleje og/eller make-up relateret profil, da indholdet dermed ville blive langt mere troværdigt og autentisk. Det skulle være influencers, som havde en reel interesse for branchen, samt en naturlig forståelse for produkterne, da det ville skabe en stærkere formidling. Under begge kampagner skulle de udvalgte influencers dele 2 billeder, 2 giveaways og 8 stories. Der var relativ stor kreativ frihed, men kvaliteten skulle være i højsædet og stemme overens med Shiseidos eksisterende visuelle profil.

Resultat

I kampagnen deltog 19 influencers, hvor der var 10 influencers på make-up delen og 9 influencers på hudpleje delen. De formåede alle at kreere en troværdig historiefortælling om de forskellige produkter, samt fokusere på de forskellige områder af kampagnen. Under kampagnerne blev der delt 96 post og 339 stories (435 sammenlagt).

 

Målgruppe

Land

kommer snart

By

kommer snart

Alder

kommer snart

Kønsfordeling

kommer snart

Afsluttende resultater

Engagement

32.830

Reach

624.487

Impressions

834.928