Shiseido

Shiseido er verdens ældste eksisterende kosmetikvirksomhed. De stammer fra Japan og laver både kvalitets hudpleje, makeup og tilbehør. Deres budskab er, at skønhed går dybere end hvad der er synligt med det blotte øje.

Formål

Kampagnen var vores anden kampagne med Shiseido. Det var en todelt kampagne, hvor der blev sat fokus på både hudpleje og makeup. Sideløbende skulle der etableres en stærk relation mellem Shiseido, influencerne og deres følgere

Løsning

Kampagnen var opdelt i hudpleje og makeup, med forskellige influencers på hver. I hudpleje-kampagnen var formålet at ramme kvinder i alderen 25+, hvorimod makeup-kampagnen henvendte sig til yngre kvinder i alderen 20-25 år. Generelt fokuserede vi på influencers, som havde en reel interesse for makeup og hudpleje, da indholdet skulle være troværdigt og autentisk. Under begge kampagner skulle hver udvalgt influencer dele 2 posts, 2 giveaways og 8 stories. Der var relativ stor kreativ frihed, men kvaliteten skulle være høj og stemme overens med Shiseidos eksisterende visuelle profil og kommunikation.

Resultat

I kampagnen deltog 19 influencers, hvor 10 var på makeup-kampagnen og 9 var på hudpleje-kampagnen. Alt i alt blev der delt 96 posts og 339 stories, og Shiseido fik dermed adgang til hele 435 stykker autentisk indhold, som de kunne benytte i andre marketingaktiviteter.

 

Målgruppe (makeup)

Land

Danmark (52,35%)

By

København (10,78%)

Alder

20 – 35 år

Kønsfordeling

Kvinder (67%)
Mænd (33%)

Målgruppe (hudpleje)

Land

Danmark (68,19%)

By

København (13,71%)

Alder

20 – 50 år

Kønsfordeling

Kvinder (74%)
Mænd (26%)

Afsluttende resultater

Engagement

32.830

Engagement rate

 5,26%

Reach

624.487

Impressions

834.928