Vores samarbejde med Swapfiets

Skrevet af Nathalie Jensen

I dette indlæg vil vi meget gerne fortælle jer lidt om et af vores længerevarende samarbejder. En kunde, som vi – med stor glæde – samarbejder med igen og igen, nemlig Swapfiets. Du kender måske det blå hjul fra gadebilledet, som er deres kendetegn? Swapfiets tilbyder unikke abonnementer på cykler, hvor reparation er en del af pakken. Dette betyder, at de garanterer, at din cykel altid kan blive fixet, hvis der er sket noget med den og så endda inden for blot 48 timer! Lyder det ikke bare fedt?

Over de sidste tre år har vi i alt lavet hele 8 forskellige kampagner for Swapfiets og aktiveret mere end 150 dygtige influencers, i de forskellige kampagner. Det er et samarbejde, som vi er meget stolte af. Det har været utroligt spændende at være med på deres rejse og bistå dem, i at skabe succesfuld marketing og awareness, omkring deres brand og koncept.

Kampagnerne har oftest været bygget op om omkring studiestart, for at skabe opmærksomhed omkring brandet og hvorfor Swapfiets og deres abonnements løsning er så fordelagtigt for lige præcis studerende. 

Case – Can’t stop us:

I foråret 2022 kastede vi os ud i en lidt anderledes kampagne for Swapfiets, kaldet Can’t stop us, hvis formål var at sætte fokus på Swapfiets, som et fællesskab. Både typen af influencers, budskabet og den slags content, som der skulle produceres i kampagnen, var anderledes, end hvad vi havde lavet i tidligere kampagner for dem. 

Kampagnen handlede om at skabe opmærksomhed omkring Swapfiets, som en bevægelse, som et stort fællesskab, man som medlem bliver en del af, når man tegner et abonnement hos dem. Et fællesskab, der sammen siger nej tak til overforbrug og i stedet har fokus på bæredygtighed. Nogle af de vendinger, som kampagnen blev bygget op omkring var: “Cycling is the future, and the future is now. No other form of transportation is as healthy, as freeing and as good for your city and our planet.” og “Why buy and own average quality products and after consuming, throw them-away; when you can choose to use high-quality products designed to be re-used?”. 

Det var derfor enormt vigtigt, at sørge for, at de influencers, som skulle deltage i kampagnen, var nogle, der kunne formidle netop disse budskaber og snakke ind i “Can’t stop us” og “Join the movement” da de var rammen for hele kampagnen og dens succes.

I kampagnen deltog i alt mere end 20 dygtige influencers, der tilsammen havde hele 250.160 følgere! De skabte, med stor dedikation og engagement, hele 40 post og 342 stories, som alt sammen havde fokus på at være dynamisk og morsomt. Dette gav et helt anderledes udtryk, hvilket understøttede kampagnens storytelling og brandingen af Swapfiets, på en ny måde. Dette kunne også ses på kampagnens imponerende resultater. Influencerne sørgede nemlig for en engagement på hele 64.007 og et reach på 982.041! 

Foruden en masse fedt content, så delte influencerne også et unikt link hver især, for at generere trafik til hjemmesiden, fra deres følgere. Og wow for en succes det var! Der blev nemlig skabt hele 6.519 unikke kliks, via deres links. 

What’s cooking now?

Aktuelt, har vi gang i to spændende kampagner for Swapfiets. Den ene af dem handler netop om studiestart og Swapfiets helt særlige tilbud til studerende.  Den anden handler om at promovere deres helt nye el-cykel, Swapfiets Power 1! Dynamisk indhold, farver og kreativitet har ligeledes været omdrejningspunktet for skabelsen af disse to kampagner.

Der er kun tilbage at sige, at vi er meget glade for det tilbagevendende samarbejde, som vi har med Swapfiets. De kampagner, som vi skaber sammen, er altid nogle, som vi er stolte af at lave. Og derfor glæder vi os selvfølgelig til, ikke bare en, men forhåbentlig mange mange flere spændende kampagner for Swapfiets i fremtiden

inmix2